خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی گردشگری؛

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی زنجان ۸ مهر رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۳۵۸

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با توجه به فرارسیدن روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در روز جمعه ۸ مهرماه برای عموم مردم به‌صورت رایگان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی در جمع خبرنگاران، گفت: هرساله با نزدیک شدن به‌روز جهانی گردشگری (۵ مهرماه) و اهمیت این روز، برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار این مجموعه قرار می‌گیرد و امسال نیز چون سال‌های گذشته استان زنجان برنامه‌های متعدد در نظر گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: همه‌ موزه‌های استان زنجان مانند میراث جهانی گنبد سلطانیه در سلطانیه، غار کتله‌خور در خدابنده، موزه رختشوی‌خانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در زنجان و موزه پیرا حمد زهرنوش در ابهر برای بازدید عموم رایگان است.

وی گفت: بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آنچه در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شود نیز عامل مؤثری در جذب گردشگر در موزه‌ها است.

این مسئول به برخی از برنامه های روز جهانی گردشگری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس از آثار منتخب مسابقه میراث عاشورائیان، برگزاری فم تور برای گروه‌های هدف داخلی، برگزاری تور دانش آموزی با اتوبوس گردشگری، افتتاح مرکز زنجیره‌ای خدمات گردشگری استان، افتتاح دفتر خدمات مسافرتی شاپرک پرواز در شهر زنجان، افتتاح فاز اول بومگردی گل جان به عنوان بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان و برگزاری جشنواره نان و نمک در روستای گلابرشهرستان ایجرود در دستور کار است.

وی اضافه کرد: افتتاح نخستین طرح گردشگری آبی استان، برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه گردشگری استان، تجلیل از نفرات منتخب مسابقه عکس میراث عاشورائیان، تجلیل از نفرات منتخب رالی خانوادگی، برگزاری جشنواره پخت جغوربغور در زنجان، اهداء لوح تقدیرهمکاران به مناسبت هفته گردشگری، برگزاری مسابقه تیراندازی فعالان حوزه گردشگری استان برای مدیران، بهره برداران تأسیسات گردشگری و راهنمایان گردشگری، برنامه پیاده روی و کوهپیمایی کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، بازدید مدیرکل از تاسیسات گردشگری، دیدار با بازنشستگان معاونت گردشگری نیز برای روز جهانی گردشگری پیش بینی شده است.

صفوی ادامه داد: گردشگری به‌عنوان یک ابر صنعت در تمامی کشورها و جوامع بین‌المللی پذیرفته‌شده است؛ زیرا تأثیر آن در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و حتی سیاست کشورها غیرقابل‌انکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز