خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماه نخست سال صورت گرفت؛

نجات 650 شهروند قزوینی در عملیات امداد و نجات و اطفای حریق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۶۶

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در 6 ماه نخست سال 2 هزار 79 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در سطح استان حادث شد، که در این بین 133 مجروح، 33 فوتی و 650 نجات یافته وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدیر موسی خانی اظهار کرد: از مجموع عملیات‌های انجام شده در این مدت یک هزار و227 مورد مربوط به حوادث و 852 مورد مربوط به آتش سوزی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اشاره به اینکه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته، آتش سوزی‌ها هشت درصد افزایش داشته است، گفت: آتش نشانان این سازمان علاوه بر انجام ماموریت در داخل سطح شهر در حوادث خارج از محدوده نیز امداد رسانی کرده اند که جزو وظایف شهرداری نبوده است.

موسی خانی تصریح کرد: تعداد عملیات‌های امداد و نجات بیش از عملیات‌های آتش سوزی بوده و حوادثی چون اطفای حریق منازل مسکونی، مراکز تجاری، صنعتی و کارخانجات تولیدی، آتش سوزی خودرو و حوادث مربوط به حبس شدن در آسانسور و تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت 108 مورد از حیوانات اهلی و وحشی که دچار حادثه شده و در چاه افتاده بودند، توسط آتش نشانان نجات یافتند که این موضوع نشان میدهد آتش نشانان حافظ جان وتمام موجودات زنده هستند.

موسی خوانی با بیان اینکه وقوع آتش سوزی‌ها در علفزار‌ها و مراتع در ساعات مختلف شبانه‌روز صورت میگیرد اظهار کرد: به رغم اینکه ماموران و خودرو‌های آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق علفزار‌ها و مراتع در نظر گرفته شده، ولی فراوانی این حوادث مشکلاتی برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اشاره به به اینکه آتش نشانان قزوینی 650 نفر را از مرگ نجات دادند گفت: در این مدت آتش نشانان در ۴۶۹ مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علفزار، باغ و خرمن حضور یافتند که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

موسی خوانی افزود: روزانه به‌طور میانگین 450 تا 550 مورد تماس تلفنی با سازمان برقرار می‌شود که بخشی از آن‌ها بی مورد تشخیص داده می‌شود.

وی مهمترین وظیفه این سازمان را امداد و نجات و اطفای حریق دانسته و عنوان کرد: در کنار این دو موضوع، وظیفه آموزش و پیشگیری را برعهده داریم تا با بالا بردن فرهنگ ایمنی از میزان حوادثسطح استان بکاهیم.

موسی خانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین 230 نیروی انسانی عملیاتی و ستادی دارد که در ایستگاه‌های ثابت و سیار در حال خدمت رسانی هستند.

این مسوول با بیان اینکه براساس استاندارد‌های جهانی هر ۵۰ هزار نفر جمعیت نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی است، گفت: این استاندارد در قزوین رعایت شده و اکنون 9 ایستگاه شهری و 2 ایستگاه سیار در قزوین وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان تجهیزاتی در حد متوسط داشته و دارای 2 نردبان35 متری و 55 متری مجهز بوده که با توجه به وجود ساختمان‌های بلند مرتبه در قزوین،به این نردبان‌ها نیاز می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز