خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه مدیریت بحران با هلال احمر استان قزوین امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۱۴

جمعیت هلال احمر استان قزوین و مدیریت بحران این استان، به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین سازمانی در حوزه پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اعلام این خبر گفت: نظر به تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دولت مردمی در خدمات رسانی و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه شهری و روستایی در حوادث و بلایای طبیعی (قبل، حین و بعد حوادث) و به استناد قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ و به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین سازمانی جهت پاسخگویی منسجم و سریع و اجرای دقیق مراحل چهار گانه مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تفاهم نامه‌ای بین مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان منعقد شد.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه مدیریت استفاده از ساختمان سالن چند منظوره مدیریت بحران استانداری قزوین واقع در شهر اقبالیه برای انجام فعالیت‌های ارزیابی، جستجو و نجات، رهاسازی، تریاژ و انتقال مصدومان و خدمات امدادی، اسکان و همچنین تجهیز و راه اندازی خانه‌های هلال شهری جهت آموزش و توانمندسازی شهروندان به جمعیت هلال احمر استان قزوین واگذار خواهد شد.

علیمی اشاره کرد: واگذاری مدیریت سالن چند منظوره مدیریت بحران در اقبالیه به جمعیت هلال احمر به مدت دو سال، جهت استفاده تحت عنوان خانه هلال اقبالیه و فعالیت‌های مربوط به آن و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی، دپوی اقلام و تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر استان و سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برای استفاده در هنگام مخاطرات به عنوان اسکان موقت جهت حادثه دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه است.

حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت:  تشکیل و سازماندهی گروه‌های تخصصی داوطلب امداد و نجات شهری در سطح مناطق مختلف شهر اقبالیه، سازماندهی و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در عملیات جستجو و نجات و اسکان اضطراری و توزیع اقلام غذایی و زیستی در هنگام بروز مخاطرات طبیعی از دیگر موارد مورد توافق در این تفاهم نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با استفاده از حداکثر توان لجستیکی و عملیاتی خود، گام‌های مؤثری در راستای تقویت حوزه پیشگیری و همچنین عملیاتی برداریم و مسیر برای ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به مردم عزیز، هموارتر و عملیاتی‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز