خبرگزاری کار ایران

در گفت‌ وگو با ایلنا عنوان شد؛

تجهیزات آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی قزوین ارتقا می‌یابد/ پیگیری حل مشکل آتش‌نشانی چرمسازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۹۱۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تعداد استاندارد ماشین‌های آتش‌نشانی به سطح شهرک‌ها بستگی دارد و در راستای ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی افزودن یک دستگاه ماشین در لیا و تخصیص یک میلیارد تومان برای تجهیز ماشین آلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

رضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های آتش‌نشانی در چرمسازی بوئین زهرا گفت: در حال حاضر این منطقه لکه صنعتی است و تبدیل شدن آن به شهرک صنعتی خصوصی در حال انجام است و با دستور استاندار همزمان و به موازات اخذ مجوز شرکتی که اداره آن را به عهده دارد و کارهای زیرساختی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: یک شرکت عمران و خدمات برای اداره این شرکت تشکیل شده که سهامداران آن هم تمام واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه هستند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع ایمنی و آتش‌نشانی در این منطقه درخواست خرید ماشین آتش‌نشانی برای این منطقه انجام شده که امیدواریم تا پایان سال خریداری شود، همچنین برای آموزش پرسنل و ایمن سازی واحدهای صنعتی با مدیریت بحران هماهنگ شده است.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر در شش شهرک صنعتی کاسپین یک و دو، لیا، خرمدشت، آراسنج، حیدریه و ناحیه دانسفهان ساختمان و تجهیزات آتش‌نشانی داریم که در مجموع با ۱۵ ماشین آتش‌نشانی فعال هستند و پیش بینی شده ایستگاه حکیمیه هم راه‌اندازی شود.

رصد مداوم واحدهای صنعتی پرخطر

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح ایمنی واحدهای پرخطر گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل شده که مدیریت بحران، محیط زیست، پدافند غیرعامل و شرکت شهرک‌های صنعتی در آن عضو هستند که برای بررسی وضعیت از واحدهای پرخطر بازدید و پس از آن نکات لازم برای رفع نقص‌های ایمنی به واحدها ابلاغ می‌شود.

صفاری ادامه داد: درواقع در این کارگروه برای پیشگیری از بروز حادثه در رفع نواقص و ارتقای ایمنی به واحدها مشاوره می‌دهد، در آخرین حادثه آتش‌سوزی که شاهد آن بودیم هم قبل از بروز حادثه تذکرات ایمنی به واحد داده شده بود، همچنین با هزینه شرکت شهرک‌های صنغتی استان دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرک صنعتی لیا و آراسنج تعداد واحدهای پرخطر بیشتری دارند و از این رو این واحدها به صورت ویژه رصد می‌شوند و بازدیدهای دوره‌ای و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز