خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

قول مساعد برای اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز احیا و مرمت دیوار گرگان/ کریدور گردشگری استان‌های شمالی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۵۲۳

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قول مساعد برای تزریق اعتبار ویژه برای دیوار بزرگ گرگان، از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار گرگان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنای گلستان، جواد واحدی گفت: برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار بزرگ گرگان اعتباری به مبلغ 50 میلیارد ریال اختصاص خواهیم داد که از این میزان 30 میلیارد ریال در سال جاری تخصیص می‌یابد.

وی گفت: دیوار بزرگ گرگان از موضوعات مهم حوزه میراث‌فرهنگی استان گلستان است که سال‌هاست مقامات و مردم استان به دنبال احیا و ساماندهی آن بودند که خوشبختانه مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات مثبتی را برای احیا این اثر تاریخی فاخر اجرایی کرده است.

او در ابتدای این مراسم با تبیین هدف برگزاری این گردهمایی، گفت: با توجه به افزایش حجم سفرهای دهه آخر ماه صفر پس از دو سال شیوع کرونا و در راستای ارائه خدمات شایسته به حدود هشت میلیون زائر مشهد مقدس، قرارگاه عملیاتی دهه آخر صفر در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری و متناظر با آن ستاد زیارت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد.

واحدی بیان کرد: تاکنون استان‌های معین این قرارگاه ازجمله گلستان، مازندران، خراسان جنوبی، سمنان در ارائه خدمات به زائران عبوری به استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس، خیلی خوب عمل کرده‌اند.

وی گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان‌های شمال شرق کشور نیازمند راه‌اندازی کریدور گردشگری است تا از این فرصت برای حل دغدغه‌های اشتغال و افزایش درآمد ساکنان این مناطق استفاده شود.

وی عنوان کرد: استان‌های گلستان، مازندران،خراسان شمالی و رضوی و سمنان می‌توانند بسته پیشنهادی گردشگری کامل تهیه‌کرده و برای اجرای آن با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کنند.

واحدی ادامه داد: برای تحقق این موضوع مهم مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها، تشکیل دبیرخانه را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حمایت از طریق وزارتخانه، شمال کشور پایلوت گردشگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز