خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک در مجلس:

دارو باید به صورت یکسان در تمام نقاط کشور توزیع شود / افزایش قیمت و توزیع دارو در شبکه های غیرقانونی از مهمترین مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۷۴

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سهمیه دارو در استان مرکزی ضروری است، گفت: کمبود دارو از گذشته در این استان وجود داشته و در دوره‌های مختلف تذکرات لازم به متولیان امر داده شده است، اما همچنان این مشکل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر کریمی در نشست با انجمن های داروسازان و شرکتهای داروسازی استان مرکزی که با حضور بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد، افزود: باید مسائل و مشکلات موجود در حوزه تامین دارو حل شود و پرداختهای بیمه ای نیز مطلوب باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که دارو در کشور وجود دارد باید به صورت یکسان در تمام نقاط کشور توزیع شود. این درست نیست که یک داروی خاص در استان‌ مرکزی کمیاب یا نایاب باشد، اما در استان همجوار به وفور وجود داشته و یافت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود تجهیزات معاونت غذا و دارو، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ها نسبت به تکمیل تجهیزات برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده کرد.

کریمی تصریح کرد: افزایش قیمت و توزیع برخی داروها در شبکه های غیرقانونی از مهمترین مشکلاتی است که باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جدیت به آن رسیدگی شود تا از مشکلات و معضلات احتمالی پیش رو جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از داروهای وارداتی مشابه تولید داخلی دارند، بیان داشت: باید مشخص شود اگر داروهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار هستند، از واردات داروهای مشابه تولیدات داخلی جلوگیری شود و در غیر این صورت وزارت بهداشت باید برنامه مدونی در این خصوص تدوین کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استان مرکزی در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور واقع شده و مراجعات به مراکز درمانی این استان از استانهای دیگر قابل توجه تر است. شرایط به گونه ای است که 30 درصد مراجعان به بیمارستانهای استان مربوط به دیگر استانها است.

کریمی ابراز داشت: به عنوان مثال بیمارستان ایت اله خوانساری قطب درمان سرطان در غرب کشور است و میزبان بسیاری از بیماران دیگر استان هاست. بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود که کمبود دارو در این استان وجود نداشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز