خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جشنواره آش ایرانی برگزار می شود؛

نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۱۵

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، در حاشیه جشنواره آش ایرانی، نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، در دیدار با شهردار زنجان به منظور هماهنگی جشنواره آش ایرانی با تأیید برگزاری جشنواره در نیمه دوم مهرماه و گفت: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان 31 استان کشور برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: به علت شرایط آب و هوایی که در پاییز بر زنجان حاکم می‌شود، این جشنواره در فضای سربسته و دریکی از کریدور‌های نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به این شهر می‌روند و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب‌ورسوم و سنت‌های خود می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و از این نظر شهرداری‌ها منتفع می‌شوند.

شهردار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، گفت: زنجان همان‌طور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شور و نشاط است.

علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می‌دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری زنجان است و در طول برگزاری این جشنواره شهرداری زنجان برنامه‌های متعددی اجرا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در کنار معرفی فرهنگ غذای ایرانی در جشنواره ملی آش، روحیه تعامل‌پذیری و مهمان‌نوازی زنجانی هم به نمایش گذاشته می‌شود. شهرداری زنجان توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد برنامه‌ها و مشوق‌هایی برای جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

فیروز فر افزود: جشنواره آش می‌تواند با احیای فرهنگ‌ها، گردهم آوردن اقوام، رنگ‌ها و سنت‌ها موجب تقویت ارتباطات بین فرهنگی، تفاهم و همدلی شود. همچنین در تقویت و توسعه نشاط اجتماعی نیز مفید واقع‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز