خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی مرکزی خبر داد؛

واگذاری غار چال نخجیر دلیجان از طریق ماده 88 / واگذاری یک ساله زمان مناسبی برای بهره بردار نیست / ضرورت اصلاح قانون در واگذاری های اماکن گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۷۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: غار چال نخجیر دلیجان به واسطه برگزاری مزایده، به زودی به بهره بردار جدید واگذار می شود. این غار از طریق ماده 88 به صورت یکساله به بهره بردار واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن حسینی افزود: این قانون به واسطه مدت زمان کمی که برای استقرار و فعالیت سرمایه گذار در نظر گرفته، مشکلاتی را برای سرمایه گذار به همراه خواهد داشت. چرا که بهره برداری از غار چال نخجیر دلیجان توسط سرمایه گذار نیازمند زمانی بیشتر از یکسال است. مشکل اینجاست که قوانین اجازه افزایش مدت قرارداد را نمی دهند، بر این اساس نیاز است که در این حوزه اصلاح قانون صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از دهانه غار چال نخجیر دلیجان تا شعاع 2 کیلومتری، جزء اراضی منابع طبیعی است و ارتباطی با محیط زیست ندارد، ادامه داد: مسلماً برای اراضی منابع طبیعی باید ساز و کار و طراحی خاصی داشت، اما امکان طراحی ویژه برای این اراضی در قالب سرمایه گذاری یکساله فراهم نخواهد شد، مگر اینکه در بحث واگذاری به ماده 27 توجه داشت یا از طریق قوانین منطقه نمونه گردشگری کار را پیش برد تا امکان سرمایه گذاری براساس تایید وزارت میراث فرهنگی فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به میزان استقبال گردشگران از غار چال نخجیر دلیجان، اظهار داشت: این غار طبیعی برای جذب بیشتر گردشگر باید در زمینه زیرساختها از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و سرویس بهداشتی توسعه یابد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر در اطراف این غار مراکز پذیرایی و اقامتی به شکل کانکس موقت ارائه خدمت می کنند و سرویس بهداشتی موجود، نیازمند توسعه و بهسازی است. این شرایط توقع گردشگر و بازدیدکننده را برآورده نمی کند و باید سرمایه گذاری مناسبی در منطقه صورت گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز