خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی خبر داد؛

ابلاغ 300 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه انتقال آب از چشمه هفتیان تفرش

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۷۱

استاندار مرکزی با اشاره به پروژه آبرسانی به شهر تفرش و 40 روستا در این شهرستان از چشمه هفتیان، گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی، برای اجرای پروژه انتقال آب از چشمه هفتیان تفرش ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه افزود: در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی، تمامی اعتبار اجرای طرح اصلی به مبلغ 1500 میلیارد ریال تا پایان سال 1402 تأمین شد که 300 میلیارد ریال تخصیص آن تاکنون ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در پی سال های کم بارش اخیر در شهرستان تفرش سطح منابع آبهای زیرزمینی اُفت شدیدی داشته است، ادامه داد: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و با کیفیت و به دنبال اُفت حجم و کمیت آب شهروندان شهرستان تفرش، طرح اضطراری انتقال آب به میزان 30 لیتر بر ثانیه به شهر تفرش و 40 روستا در دستور کار استان قرار گرفته است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به نیمه تمام بودن اجرای طرح اصلی آبرسانی به شهر تفرش به علت نیاز به منابع مالی چشم گیر طی 3 سال که رقمی بالغ بر 3500  میلیارد ریال بود، اجرای طرح اضطراری انتقال آب به دلیل قطع آب در تابستان گذشته مدنظر قرار گرفت که هم اکنون تمام خط اصلی آن به طول 60 کیلومتر  و 70 کیلومتر خطوط فرعی اجرا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: در سال جاری نیز با هدف تأمین آب برخی روستاها در نزدیکی خط انتقال و در حد فاصل ایستگاه پمپاژ جفتان و قزلجه و همچنین افزایش دبی آب وصولی انتهای خط در شهر تفرش با ایجاد اصلاحات فنی و همچنین ارتقای توان مکانیکی پمپ‌های موقت و تأمین، اصلاح و نصب شیرآلات و اتصالات در ایستگاه‌های پمپاژ هفتیان و جفتان طرح اضطراری انتقال آب تقویت شد و ظرفیت از 30 به 50 لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اضطراری انتقال آب با همت همکاران فنی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی محقق شده است، بیان داشت: پس از این اصلاحات، آب وصولی پس از برداشت بین راهی روستاهای مسیر در مخزن نقره کمر شهر تفرش به 30 لیتر بر ثانیه ارتقا یافت و همچنین روستاهای حد فاصل 2 ایستگاه فوق نیز از این طرح بهره‌مند شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز