خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

قطع حق‌آبه باغداران تصمیم شورای تأمین همدان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۸۵۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید براینکه در شرایط فعلی اولویت با آب شرب است، گفت: براساس قانون توزیع عادلانه آب، در مواقع اضطرار آب فقط به بحث شرب اختصاص خواهد یافت و این تصمیم که حق‌آبه باغداران قطع و به شرب مردم همدان اختصاص پیدا کند توسط شورای تأمین استان گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدضروری با بیان اینکه کشاورزان و باغداران رودخانه عباس‌آباد تا اواسط مرداد از حق‌آبه خود استفاده کردند، اظهار کرد: در صورتیکه آب شرب همدان از منابع دیگری تأمین شود بخشی از این آب که حجم زیادی هم نیست آزادسازی می‌شود.

وی درباره اینکه حق‌آبه کشاوزان و باغداران عباس آباد قطع و به شرب همدان اختصاص یابد بنابر اضطرار تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: اگر سازمان جهادکشاورزی تشخیص دهد خسارتی به باغداران وارد شده  از محل مدیریت بحران و تنش قابل ارزیابی است.

ضروری با اشاره به اینکه طرح اضطراری آبرسانی از تالوار به سرعت درحال انجام است، خاطرنشان کرد:  تصمیم داریم هفته آینده انتقال آب بلند مدت از تالوار به همدان را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

این مقام مسئول افزود: ایستگاه شماره یک و دو پمپاژ شده و در دو روز آینده نیز ایستگاه شماره سه پمپاژ و آبگیری آزمایشی خواهد شد و در صورتیکه مشکلی به وجود نیاید هفته آینده آب به همدان خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز