خبرگزاری کار ایران

معاون صندوق توسعه ملی کشور:

33 میلیارد دلار تسهیلات ارزی در کشور پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۶۵۵

معاون صندوق توسعه ملی کشور گفت : تاکنون ۳۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی در کشور پرداخت شده اما میزان پرداختی در هر استان متفاوت بوده و برای پرداخت آن آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایلنا، علیرضا صالح روز چهارشنبه - سی شهریور ماه - در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان اظهار داشت: ظرفیت صندوق توسعه ملی می تواند بسیاری از مشکلات واحدهای تولید را برطرف کند و اگر استان بتواند منابع سرمایه در گردش ارزی را دریافت کند به طور حتم منجر به رفع موانع تولید می شود.

معاون صندوق توسعه ملی کشور گفت: تاکنون ۳۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی در کشور پرداخت شده اما میزان پرداختی در هر استان متفاوت بوده و برای پرداخت آن آمادگی کامل داریم همچنین در صندوق به دنبال بنگاه داری نبوده ایم تنها ۲۰ درصد سود را مدنظر قرار داده ایم.

صالح افزود: تولید ثروت یکی از اهداف صندوق توسعه ملی است و یکی از سیاست های این صندوق ورود به بحث سرمایه گذاری و شراکت در طرح های اساسی است و در بخش های مختلف با تامین اعتبار موجب برطرف کردن مشکلات شویم.

وی گفت: تمامی بانک های عامل به جز بانک صنعت و معدن آماده پرداخت تسهیلات خواهند بود و اگر قراردادی منعقد شود ظرف مدت یک هفته تسهیلات مورد نظر به واحدهای تولید پرداخت خواهد شد.

صالح بیان کرد : فرآیند و سازوکار صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاری و کمک به بخش خصوصی برای برطرف کردن مشکلات در راستای پرداخت تسهیلات ارزی به واحدهای تولیدی است.

معاون صندوق توسعه ملی کشور اظهار داشت: در این راستا کمک به واحدهای تولیدی که در مناطق مستعد سرمایه گذاری هستند در اولویت قرار دارد و لرستان یکی از استان ها با ظرفیت بسیار است که برای رفع موانع تولید در این استان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت درخواست واحدهای تولیدی و اعلام نیاز بانک های عامل، آمادگی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار در سالجاری در لرستان وجود دارد و این استان پایلوت مناطق محروم در جنوب غرب کشور خواهد بود.

صالح ادامه داد: لرستان ظرفیت سرمایه گذاری سالانه هفت تا ۱۰ میلیارد دلار را دارد، می توان در برنامه ریزی بلند مدت آینده روشنی را برای استان رقم زد بنابراین تحرک واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی باید به صورت جدی دنبال شود.

معاون صندوق توسعه ملی کشور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز در اختیار بانک های عامل قرار خواهد گرفت و صندوق توسعه ملی منابع خود را با واحدهای تولید به اشتراک خواهد گذاشت بنابراین ارز پرداخت می‌کنیم و در مقابل آن ارز دریافت خواهیم کرد چراکه منابعی ریالی در دستور کار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز