خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛

دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا و موزه تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۴۶۹

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار داشت: دبیرستان فروغ رشت تبدیل به هنرستان هنرهای زیبا و موزه می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: دبیرستان فروغ رشت تبدیل به هنرستان هنرهای زیبا و موزه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه منقعد شده با اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان گیلان مقرر شد مدرسه فروغ در فاز اول به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل شده و مرمت و بازسازی آن زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان انجام و طرح احیاء و مرمت بنا از سوی اداره‌کل ارشاد اسلامی تهیه و برای بررسی به اداره کل میراث فرهنگی ارسال شود.

او در ادامه افزود: در خصوص نحوه فرایند و مرمت این بنای تاریخی ارزشمند با مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار است در طی مدت شش ماه اداره کل ارشاد اسلامی با نظارت این اداره کل عملیات مرمت این مدرسه را انجام دهد.

جهانی یادآور شد: این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و طی سنوات گذشته اداره کل میراث فرهنگی گیلان بابت مرمت اضطراری آن بیش از ۱میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه دولت گفت: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند، بناهای تاریخی تحت تملک خود را تغییر کاربری داده و یا به بخش خصوصی واگذار کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز