خبرگزاری کار ایران

معاون حرم مطهر خبر داد؛

پیش‌بینی حضور ۲ میلیون زائر در حرم مطهر رضوی در سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص)

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۱۸

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: پارسال طبق سرشماری انجام شده همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) یک میلیون و ۶ هزار نفر وارد حرم مطهر رضوی شدند و امسال پیش‌بینی می‌ شود این رقم به ۲ میلیون زائر برسد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد توکلی در این خصوص افزود: امسال در ایام عزاداری محرم ۵۰۰ هیات مذهبی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و پیش‌بینی می‌ شود در دهه آخر ماه صفر ۲ هزار و ۵۰۰ هیات عزاداری از مشهد و دیگر نقاط کشور به حرم مطهر شرفیاب شوند.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) ۱۶ موکب خدمت رسانی در مجموعه های ورزشی، مدارس و دیگر مکانهای اسکان عزاداران و همچنین ۱۴ موکب بین جاده ای در مسیرهای نیشابور، قوچان، سرخس و فریمان به مشهد برای خدمت رسانی مستقر خواهند شد که در آنها خدمتهای مختلف ارائه می‌شود از جمله این که ۳۰ هزار جفت کفش بین زائران پیاده نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر لزوم حضور زائران در برنامه های حرم مطهر رضوی، قرار است آیین خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) همانند شب عاشورا با حضور خادمان و زائران انجام شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هم در این نشست گفت: ۲۵ برنامه ویژه دهه آخر ماه صفر در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: سخنرانی واعظان مطرح کشوری در رواق امام خمینی(ره)، برگزاری مجالس عزاداری هیاتهای مذهبی کشور در صحن قدس، اجتماع عزاداران در روز رحلت پیامبر(ص)، امام رضا(ع) و امام حسن(ع)، خطبه شب شهادت امام رضا(ع) و شام غریبان و اجرای نمایش آیینی آسمان هشتم از بیست و هفتم شهریور تا پنجم مهرماه در ورودی بست شیخ طوسی با موضوع سفر امام رضا(ع) از مدینه تا مرو از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: همچنین نشستهای تخصصی با موضوع مکتب سیاسی اجتماعی امام رضا(ع)، پرسمان دینی و مناظرات امام رضا(ع) همراه با پرسش و پاسخ برگزار می‌شود و برای زائران اردوزبان و عرب زبان نیز برنامه های مختلفی در صحن غدیر در نظر گرفته شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به همزمانی دهه پایانی ماه صفر با هفته دفاع مقدس، آیین بزرگداشت شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و همچنین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در ایوان باب الهادی با حضور پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با موضوع روایتگری آن دوران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز