خبرگزاری کار ایران

نماینده سابق ایلام در واکنش به مرگ مهسا امینی :

وقت تشکیل کمیته حقیقت یاب یا توبیخ چند مأمور نیست/ باید رویکردی که پدیده ای اجتماعی را به مسئله‌ای امنیتی تبدیل کرده، کنار گذاشته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۰۲۳

نماینده ادوار ایلام در واکنش به حادثه تلخ درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در تهران گفت: آنچه برای این دختر جوان پیش آمد نتیجه رویکرد غلط در عرصه فرهنگی کشور است.

جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنای ایلام افزود:چند ماه است که همه ما شاهد آن هستیم که جریانی به جای پرداختن به مشکلات معیشتی ناگهان موضوع حجاب زنان را تبدیل به چالشی امنیتی کرده و از تریبون های مختلف ادارات و نهادها را به برخورد با زنان فرا خوانده است . 

نماینده دوره دهم ایلام در مجلس ادامه داد: اکنون به جای تمرکز بر رفتار غلط مأمور گشت ارشاد لازم است  گفتمان و رویکرد غلطی که منجر به وقوع این اتفاقات تلخ می ‌گردد توجه شود . 

این فعال سیاسی اظهار داشت: این سئوال وجود دارد که چرا مسئولان و تصمیم گیران هیچ توجهی به بازخورد های منفی برخی تصمیمات و اقداماتی که هزینه زیادی برای اعتبار و منزلت کشور دارد نمی کنند . 

میرزایی تاکید کرد: آخر در کدام کشور  امور فرهنگی  با تهدید و توهین و تحقیر به سامان رسیده است ؟ 

وی گفت:اگر از این اتفاقات درس گرفته نشود و به جای اصلاح سیاست ها و رویکردهای پرهزینه همچنان یک یا چند مامور معذور را مقصر معرفی کنیم و در صدد توجیه بر آییم دیر یا زود فرصت اصلاح را از دست خواهیم داد . 

این استاد دانشگاه افزود: اکنون وقت تشکیل هیأت بررسی حادثه ، کمیته حقیقت یاب و بعد هم توجیه و یا توبیخ چند مأمور نیست بلکه باید رویکردی که پدیده ای اجتماعی را به مسئله‌ای امنیتی تبدیل کرده کنار گذاشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز