خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰ درصدی تولید عسل تابستانه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۱۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: زنبورداران گیلانی امسال حدود ۵ هزار تن عسل از کندو‌های خود برداشت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت علی اکبر نژاد امروز با اعلام این خبر گفت: فراوانی گل و گیاه و تنوع پوشش گیاهی در مناطق کوهستانی گیلان در تابستان و بهار امسال باعث شد تولید عسل در گیلان امسال ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال باشد.

علی اکبر نژاد با اشاره به اینکه زنبورداران گیلانی تابستان پارسال ۴ هزار و ۶۰۰ تن عسل برداشت کردند افزود: زنبورداران گیلانی تابستان امسال حدود ۵ هزار تن عسل از کندو‌های خود برداشت کردند.

گیلان ۵ هزار زنبوردار دارد و بیشتر عسل تابستانه گیلان در مناطق ییلاقی شهرستان‌های تالش، رودسر، رضوانشهر، ماسال، سیاهکل و رودبار تولید می‌شود.

زنبورداران با کوچ به مناطق کوهستانی تلاش می‌کنند تا محصول تابستانه را در مناطق خوش آب‌وهوا تولید کنند.

علی اکبرنژاد گفت: برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه می‌یابد.

میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب‌وهوایی وابسته است و سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای بهبود کیفیت تولید عسل و افزایش آن برنامه‌های خوبی را اجرایی کرده و از فعالان این حوزه حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز