خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تقویت همکاری های گلستان با ترکمنستان در زمینه های مختلف درآینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۷۶۸

دستیار امور بین الملل استاندار گلستان گفت: در آینده نزدیک استاندار گلستان با یک هئیت همراه برای تقویت همکاری های بیشتر استان با کشور ترکمنستان به عشق آباد سفر می‌کند.

ذولفقار امیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: طی دوماه اخیر در استان شاهد تحولات مهمی در مناسبات خارجی با کشورهای  مختلف از جمله همسایگان بودیم  و استاندار گلستان نیز با یک هئیت به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کردند و از نمایشگاه بازرگانی شهر قازان دیدار به عمل آوردند و در آنجا اتاق تعاون بازرگانی مشترک راه اندازی شد.

وی ادامه داد: متعاقب این سفر معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان با یک هئیت بلند پاییه به گلستان سفر کرد که در زمینه  های کریدور شمال به جنوب، علمی وآموزشی، بهداشت و درمان، منطقه آزاد، حمل و نقل، کشاورزی و دام پروی  مذاکرات کارشناسی مفصلی انجام شد که در آینده نزدیک به نتایج بسیار ارزشمند و مؤثری در روابط خارجی استان منجر خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان افزود: در آینده نزدیک استاندار گلستان در راس یک هئیت متشکل از بخش دولتی و خصوصی به عشق أباد پایتخت کشور ترکمنستان واستان بالکان سفر می کند و با مقامات دولتی و محلی دیدار و گفت وگو خواهد کرد

امیرشاهی بیان کرد: قرار است در این سفر بین دانشگاه علوم کشاورزی، منابع طبیعی گرگان و دانشگاه نیازف تفاهم همکاری صورت بگیرد و همچنین استاندار و هئیت همراه  از ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، دام پروری و گردشگری استان بالکان دیدن کنند.

وی  افزون: در سالهای اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه  غرب و أمریکا و ویروس کرونا مرز زمینی اینچه برون با ظرفیت کامل کار نمی کرد و مرز زمینی هم بسته شد ولی اخیرا وزارت امور خارجه با مقامات ترکمنستان دیدار ها و مذاکرات مکرری داشت واین کشور اعلام نمود آماده همکاری بیشتر با ایران است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است مرز اینچه برون به طور کامل بازگشایی شود و تردد کامیون به قبل ویروس کرونا باز می‌گردد و همچنین بازارچه مرزی اینچه برون و تجارت چمدانی  نیز دوباره فعال شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز