خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان مطرح کرد؛

رتبه اول اصفهان در سرمایه‌گذاری و اشتغال طرح‌های تعاونی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۴۷

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اصفهان در سرمایه‌گذاری و اشتغال طرح‌های تعاونی، رُتبه اول کشور را دارد و ۲۷ درصد از کل سرمایه گذاری انجام شده از طرح های تعاونی مذکور متعلق به این استان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، میثم مداحی، در آیین افتتاح متمرکز 34 طرح تعاونی، اظهار داشت: تشکیل شرکت های دانش بنیان در قالب تعاونی، می‌تواند بار بیشتری از حیث قوانین دست و پا گیر و هزینه های مالیاتی را از دوش شرکت های تعاونی دانش بنیان بردارد و ترکیب و تجمیع این دو بمنزله ی راهکار مفید در این راه قلمداد می شود.

وی به این موضوع اشاره داشت که توسعه بخش تعاون عدالت اقتصادی اجتماعی و توزیع عادلانه تر درآمد و ثروت در جامعه را به همراه خواهد داشت لذا اگر بدنبال ریشه کنی فقر مطلق و کاهش فقر نسبی در جامعه هستیم؛ بایستی با تشکیل تعاونی های فراگیر همانند تعاونی های توسعه عمران در شهرستان ها، استان و حتی در سطح ملی در حل معضل فقر و سایر چالش های اقتصادی گام برداریم.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:  برای گسترش فرهنگ تعاون و کارگروهی باید ابتدا به ترویج فرهنگ تعاون و تعاونی در مدارس پرداخت و فرهنگ سازی نمود، نبود کار جمعی و مشارکتی از خصوصیات موجود در جامعه است که باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: استان اصفهان در بین ۴۵۷ طرح افتتاح شده تعاونی در کشور در زمینه ۲ شاخص سرمایه‌گذاری و اشتغال، رُتبه نُخست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد:۳۴ طرح تعاونی با مشارکت ۲ هزار و ۸۶۸ عضو، سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۶۸ نفر در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

مداحی اعلام کرد:۹۹ درصد از سرمایه‌ این طرح‌ها توسط اعضا و تنها یک درصد آن از طریق دریافت تسهیلات تامین شده که جزو شاخصه‌های مهم این طرح ها است

وی گفت: بیشترین تعداد طرح های تعاونی در استان اصفهان به ترتیب در رشته‌های خدمات و صنعت هر کدام هشت طرح، مسکن هفت طرح، کشاورزی و تأمین نیاز هر کدام سه طرح، چندمنظوره و اعتبار هر کدام ۲ طرح و صنایع دستی یک طرح، فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبرداد: بیشترین تعداد طرح‌ها مربوط به شهرستان اصفهان با ۹ طرح، کاشان و مبارکه هر کدام با سه طرح، خوانسار، فریدن، لنجان و شاهین شهر و میمه هر کدام با ۲ طرح، آران و بیدگل، تیران و کرون، چادگان، خمینی شهر، خُور و بیابانک، دهاقان، شهرضا، فلاورجان، گلپایگان، نایین و نطنز هر کدام یک طرح بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز