خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

آمادگی جهادکشاورزی برای دعوت از سرمایه‌گذاران جهت ایجاد کارخانه قند در گلستان/کشت ۲هزار و ۵۰۰هکتار چغندرقند پاییزه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۶۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با ۳ سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانه قند در استان صحبت کردیم و منتظر پاسخ و جمع‌بندی نظرات سرمایه‌گذاران هستیم.

محمدرضا عباسی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در سه سال اخیر کشت چغندرقند به صورت قراردادی در استان انجام شده و بخش خصوصی و کارخانه‌جات قند اقدام به خرید محصول کشاورزان کرده‌اند. این کارخانه‌جات نهاده های تولید مانند بذر، کود و سموم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و در زمان خرید محصول، این هزینه ها را از مبلغ محصول کم می‌کنند.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه سوم تولید چغندرقند را دارد، ادامه داد: با تلاش کشاورزان و کارخانه‌جات قند ۴هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی گلستان در قالب کشت پاییزه زیر کشت چغندر قند می رود که توجیه اقتصادی خوبی برای کشاورزان دارد.

عباسی بیان کرد: ۲کارخانه قند شیروان درخراسان شمالی و جوین دراستان خراسان رضوی فعال هستند که محصولات چغندر قند کشاورزان گلستانی را هم خریداری می کنند.

وی افزود: در گلستان کشت پاییزه چغندر قند انجام می شودکه برای کشاورزان دراین فصل توجیه اقتصادی دارد و سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن از این محصول برداشت می شود‌.

معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: چغندر قند گیاهی نمک دوست است ونمک خاک را جذب می کند که باعث اصلاح خاک هم می شود. چغندرقند در اراضی لب شور و شور کشت می شود و شهرستان های آق قلا، بندرترکمن، گنبدکاووس، شمال علی آباد کتول وگمیشان قطب تولید این محصول در استان است.

وی گفت: کشت پاییزه چغندر قند از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان است و برداشت این محصول نیز از اویل خرداد سال آینده شروع می شود و تا پایان تیر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جانمایی کارخانه قند در استان خاطرنشان کرد: با ۳ سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه قند درگلستان صحبت شده است. اگر کارخانه قند  دراستان راه اندازی شود سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا می کند و ارزش افزوده آن نیز نصیب گلستان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز