خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید در روستای خرق فاروج:

بزرگداشت یادواره شهدا برای تربیت نسل های آینده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۲۲۵

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره های شهدا امری ضروری است که ارزش های اسلامی را به نسل آینده پیوند می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در یادواره شهدای روستای خرق شهرستان فاروج خراسان شمالی اظهار داشت: بزرگداشت یادواره شهدا به منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل های آینده است.

وی تصریح کرد: امروزه دشمن سعی دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند باید در این زمینه آگاه باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: مردم باید در تمامی عرصه ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت و توانایی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: اهل بیت(ع) کلمه "توحید" را به ما آموختند و نباید بنده غیر از خدا باشیم و همچنان که شهدای عزیزمان این موضوع را به خوبی درک کردند و از بندگی خود نیز آزاد و بنده خداوند یگانه بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتدار ایران به واسطه جایگاه مردم و خون شهدا است گفت: شهدا با از خودگذشتگی به افتخار بزرگی نائل شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مردم همیشه در صحنه هستند چرا که پس از گذشت چندین سال هنوز هم در مراسم تشیع پیکر شهدای تازه تفحص شده حضور دارند و این نشان از ارادت به مقام شامخ شهدا و پاسداری از انقلاب و نظام است.

عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، حضور در یادواره شهدای روستای خرق شهرستان فاروج از مهمترین برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رییس ‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خراسان شمالی است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

شهرستان فاروج دروازه شرقی خراسان شمالی است، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز