خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۱۹

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با متخلفان عرضه پوشاک مدارس و نوشت افزار برخورد می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد: طرح نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس با همکاری دستگاه‌های مرتبط از امروز به مدت ۲۸ روز اجرا می‌شود.

تیمور پورحیدری گفت: در این طرح بر قیمت پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار تا ۱۵ مهر ادامه دارد افزود: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، نوشت افزار، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها بر اخذ شهریه است.

در این طرح نظارتی به صورت تخصصی کارشناسان تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه مرتبط صنفی با این اداره کل همکاری می‌کنند.

وی برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق را در اولویت دانست و تاکید کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحد‌های تولیدی و واردکنندگان نوشت افزار در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام به شدت در دستور کار است.

مدیر کل صمت گیلان همچنین خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتور‌ها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است که در صورت مشاهده تخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

سامانه پاسخگویی ۱۲۴ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز