خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بازگشت به تحصیل هزار و۲۰۰ دانش آموز گلستانی/اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی گرمایش مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۸۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تعداد هزار و ۲۰۰ دانش آموز گلستانی از ابتدای کرونا تا کنون ترک تحصیل کردند که با تلاش همکاران به مدرسه بازگشتند. با این حال تلاش می کنیم در سال تحصیلی جدید از ظرفیت گروه های جهادی برای رفع این مشکل استفاده می کنیم.

سید رضا نظری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز داشتیم که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۲ هزار دانش آموز خواهیم داشت وتمام تلاش خودرا می کنیم برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان با کمبود ۳ هزار و۲۰۰ معلم روبه رو بود که از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ تعداد ۹۰۰ نفر، دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان تعداد  هزار نفر،  دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸ و باقی مانده را هم از ظرفیت بازنشستگان استفاده کردیم.

نظری گفت:  درحال حاضر بیش از ۹۰ درصددانش آموزان گلستانی کتاب خود را دریافت کرده و یا بزودی دریافت می کنند.

وی بیان کرد:  تعدادی مدرسه کانکسی در استان داشتیم که  با حمایت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بزودی جمع آوری می شود.

 وی گفت:  درسفر ریاست جمهوری به گلستان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار  برای اصلاح گرمایش مدارس گلستان تخصیص یافت که خوشتبختانه تمام بخاری های نفتی در مدارس گلستان با این اعتبارات جمع شد و جای نگرانی دیگر وجود ندارد.

مدیرکل آموزش وپروش استان یاداور شد: در شرایط کرونایی هزار و ۲۰۰ دانش آموز ترک تحصیل کرده اند و آموزش و پرورش استان  اقدماتی انجام داد که همه این دانش آموزان به تحصیل برگشته اند. 

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید  تعداد ۴۸۳۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم که   بنا داریم باهمکاری گروه های جهادی دانش آموزانی که به دلایل مختلف ترک تحصیل کرده اند را به مدرسه برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین زمینه همه دستگاه هایی که مرتبط با امر تعلیم وتربیت هستند باید کمک کنند. به دلیل شرایط جغرافیایی استان در برخی  نقاط پسران و و در برخی مناطق هم  دختران بیشترین آمار  ترک تحصیل را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز