خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار ایلام با استاندار واسط عراق اعلام شد؛

آب خنک، تغذیه به اندازه کافی و غذای گرم به وفور برای زائران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۹۴

در راستای تسهیل در ورود و خروج زوار استانداران ایلام و واسط عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایلام،حسن بهرام نیا استاندار ایلام در راستای تسهیل در تردد زوار با  جمیل المیاحی استاندار واسط عراق در پایانه مرزی مهران دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: با تعامل خوبی که وجود دارد بسیاری از موانع برداشته شده است و امروز شاهد وضعیتی به مراتب بهتر از گذشته هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر به استان واسط عراق، مسایل و مواردی در رابطه با مشکلات زوار مطرح شد، اظهار داشت: البته امروز عمده آن مسائل حل شده و در این مدت باقی مانده تا اربعین باید تمام تلاش ها در جهت تسهیل بیشتر در تردد زوار به کار گرفته شود.

وی افزود: نکته ای که برای هر دو کشور مهم است، موضوع مواکب بوده که در دو روز گذشته به دلیل وقفه سنگین حجمی از کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق در پشت مرزها مانده و ضرورت دارد با توجه به خدمات رسانی به زائران در کشور همسایه، هر چه سریع‌تر این مشکل با افزایش عوامل ترخیص، برطرف شود.

 بهرام نیا همچنین از اعلام آمادگی برای تأمین برق مورد نیاز در پایانه زرباطیه خبر داد و افزود: باید با بسیج امکانات و خدمات شرایط آسان و راحتی را برای سفر زائران فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بعد از سفری که به استان واسط عراق داشتیم و مذاکرات و تفاهم‌نامه هایی ایجاد شد الحمدالله ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

استاندار ایلام با اشاره به بازدید از مرز زرباطیه عراق گفت: امروز بصورت میدانی و پیمایشی با حضور شورای تامین از مسیر اربعین و پایانه زرباطیه از نزدیک بازدید داشتیم، دیدیم که زائران در عسر و حرج نخواهند بود و همه امکاناتی که در شأن یک زائر امام حسین علیه السلام است توسط استاندار واسط عراق مهیا شده است.

رئیس ستاد اربعین استان از آمادگی مرز زرباطبه برای استقبال از زوار خبر داد و گفت: در اینجا  آب خنک، تغذیه به اندازه کافی، غذای گرم و از همه مهم تر ماشین ها جهت عبور زائران به وفور وجود دارد و من از اهتمام دولت کشور عراق و استاندار واسط برای این تدارکات خوب تشکر ویژه دارم.

جمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز در این دیدار به مشکل کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: روند تردد ورود زائران به کشور عراق از مرز زرباطیه بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

استاندار واسط در پایان تاکید کرد: همه توان و تلاش خود را برای رفع و کندی سفر زوار به کار خواهیم بست.

 در این دیدار، مقرر شد یخ مورد نیاز موکب رهپویان ولایت در محدوده پایانه زرباطیه و همچنین در خصوص تأمین اتوبوس های لازم برای جابجایی زائران اقدام عاجل به عمل آید.

 در پایان این دیدار، استاندار ایلام به اتفاق استاندار واسط از پایانه زرباطیه عراق، زیرساخت‌های ایجاد شده در پایانه زرباطیه، روند ورود زائران به عراق و موکب های مستقر در مرز عراق بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز