خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا سیستان و بلوچستان:

شاخص آبرسانی روستایی استان با انتقال آب دریای عمان به ۹۰ درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۹۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح آبرسانی و انتقال آب از دریای عمان در دولت سیزدهم آغاز شد گفت: به همت دولت و برنامه‌ریزی که در این دوره صورت گرفته، شاخص آبرسانی روستایی در استان با یک جهش ۲۰ درصدی به بیش‌از ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علیرضا قاسمی  به یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: در پی این سفر، مجوز شیرین‌سازی آب دریای عمان به میزان ۵۰ هزار متر مکعب برای تأمین نیاز آبی شهرها و روستاهای چابهار، کنارک و دشتیاری (روستاهای نوار ساحلی)، صادر شد.

وی افزود: در مرحله نخست، ۲۵ هزار مترمکعب شیرین‌سازی انجام می‌شود که همه مراحل اداری و فرآیندهای انتخاب سرمایه‌گذار در بازه زمانی کوتاه انجام و در قالب الحاقیه به سرمایه‌گذار موجود، اجرای طرح واگذار و هم‌اینک مراحل اجرایی طرح و خرید تجهیزات مورد نیاز آغاز شده است.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان به تشریح بخشی از اقدامات این شرکت طی سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت در قالب ۱۷ طرح آبرسانی در ۹ شهرستان جنوب و مرکز استان، آبرسانی به ۱۴۹ روستا با جمعیت ۸۶ هزار نفر از محل اعتبارات ملی و استانی صورت گرفت که متناسب با آن شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای استان با جهش ۲ درصدی به حدود ۷۲ درصد رسید.

وی حجم عملیات اجرایی برای روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی در سال۱۴۰۰ را شامل ۲۰۷ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۲ هزار و ۲۲۵ مترمکعب مخزن ذخیره و حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه عنوان کرد.

قاسمی به تأمین آب جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: همزمان در سطح شهرهای استان از جمله شهر زاهدان، توسعه شبکه آب آشامیدنی در مناطق حاشیه‌نشین شهر در نقاط شمالی زاهدان، شامل مناطق همت‌آباد و قاسم‌آباد نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت بهره‌مند از  آب آشامیدنی در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان افزود:۲۱ هزار نفر در سطح استان از آب پایدار برخوردار شدند.

آبرسانی به اولین روستای نوار ساحلی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احداث شبکه توزیع روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری شامل مجموعه هفت روستایی بریس و پسابندر با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و شبکه روستای پسابندر آبدار شده است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده تاکنون به منظور آبرسانی به مجتمع روستایی نوار ساحلی ۱۲۱ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع انجام شده و هم‌اکنون شبکه آب آشامیدنی روستای پسابندر به آب شیرین موجود متصل شده است.

قاسمی ادامه داد: پیرو سفر وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان در شهریور ۱۴۰۰ و دستور تسریع آبرسانی به روستاهای جنوب استان و روستاهای باقی‌مانده از طرح‌های آبرسانی، ۳۰۴ روستای جنوب استان به خطوط اصلی متصل و از آب پایدار سد زیردان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز