خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبرداد؛

گازرسانی به ۴۸ شهرک صنعتی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۴۵

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت:نیروگاه‌های استان با ۷۰ درصد و بخش خانگی با ۲۵ درصد پرمصرف‌ ترین را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر میدانشاهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به طرح های در دست اجرا توسط این شرکت بیان کرد: ۱۴۳ روستا و  ۶ شهر عماد شهر، جویم، بنارویه، کوره، دهکویه و رستاق برای سال جاری در دست اجرا است.

وی از آغاز عملیات اجریی گازرسانی در ۸۸ روستا، ۴۵۰ طرح صنعتی عمده و جزء با اعتبار یکهزار و ۱۴ میلیارد تومان خبر داد و افرود:  این طرح ها شامل ۲ شهر، ۸۴ روستا و ۳۵۰ طرح صنعتی با مجموع اعتبار بیش از یکهزار و ۳۶۰ میلیارد تومان می شود که در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

میدانشاهی با بیان اینکه ۱۱۱ شهر، ۲ هزار و ۳۰۴ روستا و ۵ هزار و ۹۴۱ صنعت از نعمت گاز در استان برخوردار هستند، عنوان کرد: با این حساب ضریب بهره مندی گاز در مناطق شهری به ۹۹.۴ درصد و در مناطق روستایی به ۹۳.۸ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به عملکرد شرکت گاز فارس در استان سیستان و بلوچستان گفت: گازرسانی به شهر خاش و کارخانه سیمان آن شهر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به پایان رسیده است و همچنین اجرای گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستا با پیشرفت ۸۰ درصد و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان  در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

میدانشاهی افزود: همچنین آغاز عملیات اجرایی  گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ ملک، نوک آباد و ده رئیس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی هدفمند در راستای اقتصادی و صنعتی شدن استان اقدام می کنیم، بیان کرد: در این راستا نقاط تهدید و فرصت استان شناسایی شده است.

میدانشاهی گفت: براساس برنامه ریزی نقشه راه گاز استان تهیه شد که براساس برنامه و هوشمندانه بود و براساس نقشه آمایش استان و اسناد بالادستی شرکت و ماموریت های شرکت چشم انداز شرکت گاز معرفی شد. وی تصریح کرد: این نقشه راه از منظر رشد درآمد، ارتقا بهره وری، فرآیندهای نوآوری و....  بررسی شده است که ظرف مدت ۳ سال به اهداف برسیم.

مدیرعامل شرکت گاز فارس اهداف استراتژیک شرکت گاز استان فارس را افزایش سرمایه گازی در سبد انرژی، ارتقاء بهره وری، ارتقاء سیستم های اندازه گیری و سنجش مصرف، بهبود انضباط مالی، ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین عنوان کرد و افزود: همچنین بهینه سازی و توسعه فرهنگ مصرف بهینه گاز، هوشمند سازی و کیفی سازی خدمات، ارتقاء پایداری گاز، توسعه ایمنی بهداشت و سلامت کارکنان، بهبود ارتباطات برون سازمانی نیز از اهداف استراتژیک این سازمان است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به ضرورت مدیریت و مصرف بهینه گاز بیان کرد: عدم هم ترازی تولید و مصرف گاز در بخش خانگی را تا چندسال آینده خواهیم داشت؛ لذا باید از این ثروت استفاده بهینه شود تا با صرفه جویی در بخش خانگی، به حوزه صنعت کمک کنیم.

میدانشاهی با اشاره به هدف گذاری در حوزه صنعت با هدف اشتغال آفرینی نیز گفت: به ۶۵۰ صنایع در دولت سیزدهم، گازرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد که ۵۴ کیلومتر خط انتقال تقویتی ۱۶ اینچی با اعتبار بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان با هدف تقویت فشار خطوط لوله شهرستان شرق استان، تامین گاز و استقرار گاز صنایع بزرگ و ایجاد زیرساخت استراتژیک شروع شده است.

میدانشاهی با اشاره به اینکه  ۷۲ شهرک صنعتی داریم که به ۴۸ شهرک گازرسانی شده است، یادآور شد: گاز رسانی به ۱۰ شهرک صنعتی در دست اجرا،  ۷ شهرک در دست طراحی و پیمانکار و باقیمانده نیز فاقد صنعت هستند.

وی با اشاره به وضع جایگاه سی ان جی در استان گفت: از ۱۴۲ واحد، به ۱۳۷ واحد تاکنون گازرسانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز