خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد؛

کلاس بدون معلم در استان نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با وجود کمبود نیروی آموزشی، در سال تحصیلی جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در روز بازگشایی مدارس هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد قویدل، در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۳۵ هزار و ۶۸۳ دانش‌آموز در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی سراسر استان مشغول به تحصیل می‌شوند که این رقم ۵.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان هرمزگانی در سامانه آموزش و پرورش انجام شده است و برای همه دانش‌آموزان فضای آموزشی و تجهیزات فراهم شده است، افزود: امسال شروع سال جدید تحصیلی در همه مقاطع همچون سراسر کشور به صورت حضوری در استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه امسال جشن شکوفه‌ها در ۳۰ شهریورماه و بازگشایی مدرسه‌ها از دوم مهرماه خواهد بود، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار و ۶۴۴ کلاس درس در قالب ۳ هزار و ۷۹۶ مدرسه پذیرای دانش‌آموزان استان است که نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد مدرسه ۲.۳۷ درصد و به لحاظ تعداد کلاس درس ۴.۶۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

قویدل با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۴۳۵ هزار و ۶۸۳ دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی استان حضور داشته باشند، عنوان کرد: با وجود کمبود نیروی آموزشی، در سال تحصیلی جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در روز بازگشایی مدارس هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: با توجه به استقرار صنایع مهم و کلیدی در استان و نبود رشته‌های تخصصی لازم در هنرستان‌های تازه تأسیس جوار پالایشگاه نفت بندرعباس دو رشته «مکاترونیک» و «ماشین ابزار» و در هنرستان جوار فولاد رشته «متالوژی» و در هنرستان جوار معدن در رویدر بندرخمیر نیز «رشته معدن» راه‌اندازی شده است که امسال پذیرش هنرجو دارند. هنرستان جوار شهرک صنعتی و هنرستان بهیاری را نیز به زودی راه‌اندازی خواهیم کرد و در حال کسب موافقت‌نامه‌های آن هستیم.

قویدل اضافه کرد: تجهیز درمانگاه فرهنگیان هرمزگان با هزینه ۸۰ میلیارد ریال با کمک صنایع و خیرین استان انجام شده و خدمات بهبود زیادی یافته است. همچنین استخر فرهنگیان نیز با تخصیص اعتباری ۱۵ میلیارد ریالی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه استاندار به حوزه آموزش و پرورش و نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش سبب رشد شاخص‌های متعدد آموزشی در استان شده است، بیان کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هرمزگان در زمینه امتحانات نهایی در بین استان‌های کشور جایگاه ۲۹ را داشت که در سال ۱۴۰۰ با ایجاد پایگاه‌های ارتقای تحصیلی در استان و اثربخشی آن بر بهبود رتبه‌های علمی، رتبه استان در گروه ریاضی ۱۳، ادبیات و علوم انسانی ۱۴ و در گروه ریاضی ۱۵ بوده است.

قویدل از تعمیر، بهسازی و شاداب سازی ۱۰۰ واحد آموزشی هرمزگان توسط گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: توسعه و بسط عدالت آموزشی با توجه به گستردگی و پراکندگی استان از اهمیت کلیدی برخوردار است و رساندن شاخص‌ها به وضعیت متوسط در میان همه شهرستان‌ها یک دغدغه جدی بوده و در ماه‌های اخیر، گام‌هایی برداشته‌ایم که عدالت در توزیع امکانات از جمله آن‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر شاهد سفرهای متعدد وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزیر و دیگر مسئولان وزارتخانه به هرمزگان بودیم که نشانه اهمیت وضعیت استان و موضوعات آن برای مسئولان عالی وزارتخانه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز