خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فناوری اطلاعات استان خبر داد؛

۹۳ درصد از جاده های اصلی و فرعی خراسان شمالی تحت پوشش مکالمه تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۰۷۶

مدیر کل فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۹۳ درصد از جاده ای اصلی و فرعی این استان تحت پوشش مناسب مکالمه تلفن همراه قرار دارند.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، سید علی مرتضوی با بیان اینکه تعداد مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و سیار استان، بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک است، اظهار کرد: خراسان شمالی با ضریب نفوذ ۱۳۴.۵۹ درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت و ضریب نفوذ مشترکان اینترنت سیار با میزان ۱۲۶.۹۶ درصد رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه ۹۳ درصد از جاده‌های اصلی و فرعی خراسان شمالی دارای پوشش مناسب مکالمه تلفن همراه هستند، تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده های اصلی و فرعی در این استان، یک هزار و ۲۷۳ کیلومتر تحت پوشش اینترنت نسل دوم، ۶۹۵ کیلومتر تحت پوشش اینترنت نسل سوم و ۶۶۵ کیلومتر تحت پوشش اینترنت نسل چهارم همراه اول قرار دارند.
مرتضوی افزود: همچنین ۹۸۲ کیلومتر از جاده های خراسان شمالی تحت پوشش اینترنت نسل دوم، یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر زیر پوشش نسل سوم و ۶۹۱ کیلومتر زیر پوشش اینترنت نسل چهارم ایرانسل قرار دارند.

وی ادامه داد: با تخصیص سهم قابل توجهی از اعتبارات ملی واجرای پروژه‌های USO در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان (خدمات عمومی اجباری) از قبیل فیبر نوری، ایجاد سایت تلفن همراه جدید روستایی و ارتقای تکنولوژی ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات دولتی و ملی در جهت توسعه ارتباطات پرسرعت و استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات تا به امروز تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند و حدود ۸۸ درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مرتضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون همزمان با اجرای پروژه‌های در دست اقدام، برنامه ریزی لازم با اتکا به پایش مجدد و به روزرسانی آمار وضعیت ارتباطی روستاها انجام شد و طی برنامه تدوینی و در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان، هدف گذاری شده است که تا پایان سال جاری ۹۵ درصد و تا هفته دولت سال آینده نیز تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که این امر در کنار تمام مزایای دیگر، امکان فعالیت سکوهای آموزشی و سایرسکوهای خدمات رسان را در سراسر استان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز