خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح کاداستر در ۸۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۹۶۴

مسئول کاداستر ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: طرح کاداستر برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های گیلان اجرا شده است.

به گزارش  ایلنا از رشت، مسئول کاداستر ثبت اسناد و املاک گیلان گفت : از یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از زمین‌های گیلان، ۹۵۰ هزار هکتار اراضی ملی ست و تا پایان مرداد امسال، نقشه ۸۶۶ هزار و ۵۱۸ هکتار در طرح کاداستر تثبیت شده است.

رضا پیله ور همچنین از صدور سند مالکیت برای بیش از ۸۳۷ هزار هکتار معادل ۸۸ درصد از زمین‌های ملی گیلان پس از مرحله تثبیت نقشه در این طرح خبر داد و افزود: بقیه زمین‌های ملی ، حدود ۳۰۰ هزار هکتار جزو زمین‌های کشاورزی محسوب می‌شوند که تاکنون برای ۴ هزار و ۶۱۷ هکتار از این زمین‌های کشاورزی سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به اجرای کُند این طرح در گیلان ، اضافه کرد: قانون جلوگیری از خرد شدن زمین‌های کشاورزی و درخواست افراد غیربومی برای خرید و ساخت ساز زمین‌های کشاورزی، روند اجرای طرح کادستر برای زمین‌های کشاورزی گیلان را کُند می‌کند.

مسئول کاداستر ثبت اسناد و املاک گیلان ، اجرای طرح کاداستر و شناسنامه دار شدن همه زمین‌های استان به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در گیلان و کاهش دعاوی دادگستری در خصوص املاک را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز