خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه کاشان مطرح کرد؛

روستای رحق در کاشان در گیر کم آبی شدید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۷۵

فرماندار ویژه کاشان گفت: احداث چاه در برخی مناطق از جمله روستای رحق که به گفته اهالی طی یک شبانه روز فقط ۴۰دقیقه آب برای مصارف مورد نیاز خود در اختیار دارند را ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمد شریف زارعی در مراسم افتتاح مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستای رحق با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و ذخیره منابع آبی دشت کاشان اظهار داشت: علاوه بر تلاش مضاعف مسئولان برای امر آبرسانی به روستا های درگیر کم آبی، همکاری و تعامل ساکنین هم برای عبور از بحران کم آبی حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مناطق روستایی و شهری استان اصفهان با بحران کم آبی و خشکسالی روبه رو هستند و شرایط بسیاری از آنها بسیار اسفناک است.

شریف زارعی افزود: با این وجود بیش از ۶۰ روستای کاشان با درایت مدیر عامل وهمت و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آبفای شهرستان که انصافا جای تقدیر و سپاسگزاری دارد به جز چند روستا از جمله رحق، آبرسانی به نحو احسن در حال انجام است.

فرماندار ویژه کاشان خاطر نشان کرد: جای تعجب است ساکنان این روستا در مراجعات مکرر و حضوری خود بارها پیگیر رفع مشکل آب رحق بوده اند و شرکت آبفا از آمادگی لازم برای تامین اعتبار فوری حفر چاه برخوردار است، ولی اختلافات درون روستا مانع تحقق خواست اکثریت شده است.

زارعی با بیان اینکه توسل به قوه قهریه هیچگاه راهکار مناسبی برای این حل این موضوع نبوده و هرگز به صلاح هم نیست برتعامل و همکاری بیشتر اهالی روستای رحق به منظور رفع بحران آب آشامیدنی مورد نیاز تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از خیری که زمین مورد نیاز جهت احداث مخزن ذخیره آب روستای رحق را در اختیار شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار داد ابراز امیدواری کرد: دهیار، اعضا شورا و معتمدین روستای رحق با پیگیری موضوع حفر چاه و گفت و گو با مخالفان،نگرانی مردم برای مسئله آب شرب را مرتفع کنند.

زارعی احداث چاه در برخی مناطق از جمله روستای رحق که به گفته اهالی طی یک شبانه روز فقط ۴۰دقیقه آب برای مصارف مورد نیاز خود در اختیار دارند را ضروری دانست.

وی یادآور شد: به رغم صدور مجوز توسط امور منابع آب، اختلاف میان اهالی حفر چاه روستای رحق را باهدف تامین آب شرب با مشکل مواجه ساخته است.

گفت و گو: سعید غلامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز