خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از افت شدید آب های زیر زمینی در این استان خبر داد:

حفرچاه راهکار دائمی تأمین پایدار آب شرب نیست

کد خبر : ۱۷۲۳۶۲

حفرچاه در سطح استان دلیل بر تأمین پایدار آب شرب نمی باشد چراکه وقوع خشکسالی های اخیر افت شدید آبهای زیرزمینی را دربر داشته به طوریکه بسیاری از دشت های استان با بیلان منفی آب روبرو هستند بنابراین چنین راهکاری پاسخگوی نیازهای بلند مدت نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دهمین جلسه ستاد مقابله با خشکسالی گفت: مشترکین پرمصرف در صورت عدم رعایت الگوی مصرف با قطعی آب مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور تأمین آب شرب مشترکین در تابستان اقدام به حفر چاه در سطح استان برآمده است افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار مقابله با تبعات خشکسالی صرفه جویی در مصرف آب است و به جهت کاهش آثار پدیده خشکسالی باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود تا به نوعی بتوان بر بحران کم آبی در استان غلبه کرد.

وی تأمین پایدار آب شرب مشترکین را در تمام فصول منوط بر صرفه جویی در مصرف آب دانست و تصریح کرد: از آنجا که چگونگی عملکرد مدیران و مسئولین مرتبط با تأمین و توزیع آب شرب تأثیر بسزایی در تأمین پایدار آب شرب مشترکین دارد بدین ترتیب باید این افراد با تلاش شبانه روزی در صدد ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکین باشند و اقدامات لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نقش مدیران و مسئولین مرتبط با تأمین و توزیع آب شرب را بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: حفرچاه در سطح استان دلیل بر تأمین پایدار آب شرب نیست، چراکه وقوع خشکسالی‌های اخیر افت شدید آب‌های زیرزمینی را دربر داشته به طوریکه بسیاری از دشت‌های استان با بیلان منفی آب روبرو هستند بنابراین چنین راهکاری پاسخگوی نیازهای بلند مدت نیست.

امینی خواستار مساعدت تمامی مؤسسات آموزشی و فرهنگی و نیز نهادهای مردمی پیرامون ترویج مصرف بهینه آب شد و اظهار نمود: مؤسسات آموزشی و فرهنگی و نهادهای مردمی می‌توانند نقش قابل توجهی در ترویج مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف جامعه داشته باشند و از این مؤسسات و نهاد‌ها خواسته می‌شود ‌‌نهایت همکاری را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور ترویج مصرف بهینه آب در جامعه داشته باشند.

وی به فعالیت اکیپ‌های مروجین مصرف بهینه آب در اصفهان اشاره کرد و افزود: همه روزه اکیپ‌های مروجین مصرف بهینه آب علاوه بر اینکه در مراکز آموزش اقدام به آموزش مصرف بهینه آب می‌نمایند در سطح شهر هم به افرادی که آب را هدر می‌دهند هشدارهای لازم را می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز