خبرگزاری کار ایران

فرماندار بردسکن:

معادن باعث تثبیت اشتغال و کاهش آمار بیکاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۶۵

فرماندار شهرستان بردسکن گفت: در سطح این شهرستان معادن باعث تثبیت اشتغال و کاهش آمار بیکاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان زاده در نشست خبری اظهار داشت: با اعلام اینکه امسال در هفته دولت ۴۶ پروژه با اعتبار۴۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ۹۱ درصد از این پروژه ها در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری است که سهم دولت بالای ۹۰ درصد است.

دهقان زاده به شاخص ترین پروژه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت باید پروژه هایی که مشکلات مردم را برطرف کند افتتاح شود.

وی همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن به درخواست های دو شهر بردسکن و انابد اشاره کرد و افزود: درخواست های زیادی از شهروندان بردسکن و انابد برای نهضت ملی مسکن داشته ایم اما تاکنون زمین مورد نیاز فراهم نشده است.

وی گفت: اطراف بردسکن پر از زمین های خالی است اما هر جایی که دست می گذاریم در تصرف اداره اوقاف است که می‌طلبد اداره اوقاف همراهی و همکاری بیشتری در جهت احداث مسکن ملی داشته باشد.

وی همچنین با توجه به اینکه شهرستان بردسکن بر روی گسل زلزله قرار دارد این معضل، کار راه و شهرسازی را سخت تر کرده است و پیدا کردن زمین مناسب سخت شده است.

فرماندار بردسکن  به فعالیت بیش از ۱۵ معدن در شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: ما ناگزیر هستیم زمینه و زیرساخت‌های فعالیت معادن ر ا در شهرستان به وجود بیاوریم. دنیا به سوی توسعه معادن حرکت می کند،لذا فعالیت معادن کار نادرستی نیست و باید معادن را غنیمت بدانیم اما باید فراوری معادن را در کنار استخراج آنها پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه اول کشور است افزود: در شهرستان بردسکن به واسطه وجود معادن، فرد بیکار نداریم.

دهقان زاده بر ضرورت احیای قنات های موجود در شهرستان تاکیدکرد و گفت: پیگیر احیای قنوات هستیم، قنات هایی داریم که قابل احیا است و خروجی آب را افزایش می دهد و می توانیم با احیای آنها باری را از روی دوش کشاورزان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز