خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

استدلال مخالفان طرح تسهیل صدور مجوزها قانع کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۸۴

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: طرح تسهیل صدور مجوزها زمانی که در حال تصویب بود ذی نفعالان حرفه وکالت نظاراتشان را درباره اشکالات طرح مطرح نکردند و درحال حاضر هم استدلال مخالفان طرح به اندازه‌ای قوی نیست که بتوان مجلس را با آن قانع کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در نشست بررسی آثار طرح‌های پیشنهادی مجلس بر ساختار حقوقی کشور که با حضور رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: قانون تسهیل صدور مجوز مسیر قانونی را طی کرده اما باید نقص‌های مجلس را قانونگذاری را هم بپذیریم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز ادامه داد: باید ضعف و اشکالات طرح به نمایندگان اعلام شود و باید توجه داشت که نمایندگان از این قانون سود نمی‌برند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این جلسه گفت: یکی از قوانینی که در مجلس بررسی شده قانون تسهیل صدور مجوزها است که در برخی مشاغل روند صدور مجوز را سرعت بخشیده، البته در کنار خوبی‌ها ایراداتی هم وجود دارد می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد.

رجب رحمانی عنوان کرد: تخصص گرایی یکی از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و باتوجه به اهمیت مسایل حقوقی و قضایی و اینکه با آبروی مردم در ارتباط است نباید شغل وکالت را ساده بگیریم.

وی ادامه داد: با اصلاح قوه قضاییه می‌توان کشور را اصلاح کرد؛ از این رو باید قضات و وکلا افرادی توانمند و شایسته باشند، البته در حال حاضر هم در معاضدت قضای وکلایی داریم که شجاعانه و دلسوزانه مدافع حقوق مردم هستند.

نماینده شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس هم در این جلسه گفت: قانونگذاری در مجلس یک فرآیند هیجانی ندارد و لایحه بعد از کارشناسی برای تصویب در مجلس بررسی می‌شود.

روح الله عباسپور ادامه داد: استدلالی که مخالفان این طرح دارند ضعیف است و قانع کننده نیست، نباید جلوی تسهیل صدور پروانه وکالت را گرفت و کانون وکلا باید برای افراد متقاضی دوره آموزشی برگزار کند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز