خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان خبرداد؛

اعلام آمادگی ۳ شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در کریدور شمال به جنوب

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۶۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: سه شرکت خارجی چینی و قزاقستانی برای سرمایه‌گذاری بر پروژه کریدور شمال به جنوب اعلام آمادگی کردند ومطالعات ما نشان می‌دهد باید هرچه سریعتر در موضوع کریدور شمال به جنوب به نتیجه برسیم تا شاهد اتفاقات بزرگ اقتصادی و تجاری در استان باشیم.

به گزارش ایلنای گلستان، سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: در هفته دولت در بخش اقتصادی یک هزار و 957 طرح داریم که یک هزار و 865 طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و 92 طرح عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری و آغاز عملیات این پروژه و طرح‌ها برای 9 هزار و 86 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به پروژه‌های مهم اقتصادی هفته دولت در گلستان، خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های برق کوچک مقیاس، دامپروری، دامداری، صنایع تبدیلی، روکش چوب و ... طرح‌های مهمی است که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: ما در استان گلستان باید از خام فروشی دست بکشیم و به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم و سال گذشته از تمام ظرفیت‌های تسهیلاتی و حمایتی استفاده کردیم و 30 درصد را برای این مبحث قرار دادیم و امیدواریم طی سال‌های آینده استان گلستان را در حوزه صنایع تبدیلی به شرایط مناسب برسانیم.

وی افزود: تمرکز ما از ابتدای دولت بر طرح‌های راکد بوده است که برای مثال می‌توان به کارخانه ویتامین E در شهرک صنعتی آق‌قلا که در خاور میانه نمونه است اشاره کنیم که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهنوی بیان کرد: موضوعات پتروشیمی، آشوراده، اینچه‌برون، خلیج گرگان و ... اتفاقات بسیار خوبی در این دولت رخ  داده است و با توجه ما به نیروگاه‌های کوچک مقیاس 5 یا 10 مگاواتی بوده که در استان سرمایه‌گذاری انجام شده و در نگاهی دیگر به تولید برق توسط پنل‌های خورشیدی خانگی داشتیم که با حمایت‌های انجام شده یک هزار واحد مسکونی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مورد حمایت قرار گرفتند تا نسبت به تولید برق استفاده کنند.

وی یاداور شد: یکی از رویکردهای تحولی دولت سیزدهم در حوزه جذب سرمایه‌گذاران، توجه ویژه به سیاست خارجی بوده است ودولت سیزدهم رویکرد اصلی خود را به بهبود و افزایش روابط با کشورهای همسایه بر مبنای تجمر قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز