خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

برخورد قضایی با مسببان انعقاد قرارداد پیش خرید خودرو در یک دستگاه اجرایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱۷۹

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به رغم تاکیدات دستگاه قضای استان مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت شرکت‌های پیش فروش خودرو در استان مسئولین یکی از دستگاه‌هایب اجرایی با یکی از این شرکت‌ها تفاهم نامه انعقاد کرده و بدون شک با مسببان انعقاد قرارداد پیش خرید غیرمجاز خودرو در دستگاه اجرایی مذکور برخورد قضایی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در نشست شورای فضای مجازی که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: امروزه تبلیغات در فضای مجازی در حوزه‌های مختلف بخصوص آرایشگاه‌های زنانه و ترویج مسائل ضد فرهنگی و گاهاً تبلیغات به قصد فریب شهروندان به شکل افسار گسیخته‌ای در جریان است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: همین عدم نظارت و کنترل بر تبلیغات فضای مجازی که منافع مالی قابل توجهی نیز برای صاحبان صفحات تبلیغاتی به همراه دارد، زمینه ساز ترویج بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی بیان کرد: به رغم اینکه بارها اعلام داشتیم که فعالیت شرکت‌های پیش فروش خودرو در استان وجاهت قانونی ندارد، اما اخیرا مسئولان یکی از دستگاه‌های اجرایی استان فریب تبلیغات واهی یکی از این شرکت‌ها را در فضای مجازی خورده و اقدام به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد می‌کند.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: مسئولان این دستگاه اجرایی بدون اطلاع از وضعیت شرکت اقدام به انعقاد تفاهم نامه کرده و ۳۰۰ نفر از کارمندان نیز مبالغ قابل توجهی را برای پیش خرید خودرو در اختیار شرکت موصوف قرار داده، که با اقدام به موقع دستگاه قضایی مدیران شرکت بازداشت شدند و پرونده در مرحله تحقیقات است.

وی اظهار کرد: صفحات فضای مجازی استان که در حوزه‌های مختلف فعالیت گسترده دارند باید شناسنامه دار شوند، تا در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت کنند.

رجبی ادامه داد: صاحبان این صفحات در شبکه‌های مختلف اجتماعی باید ظرف مهلت یکماه با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به شناسنامه دار کردن فعالیت خود اقدام کنند، در غیر اینصورت نسبت به مسدودسازی صفحات آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در کنار اقدامات ایجابی و پیشگیرانه، بدون شک دستگاه قضایی با افراد و صفحاتی که در فضای مجازی به توصیه‌ها توجه نکنند و به اقدامات غیرقانونی، مجرمانه و ناهنجار خود ادامه دهند با تشکیل پرونده قضایی برخورد قاطع و بازدارنده خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این شورا رصد، کنترل و پایش صفحات اجتماعی فعال در استان است و قطعاً با تشکیل کارگروه‌ها و مصوبات تخصصی تا حد امکان چالش‌ها، آسیب‌ها، مسائل و مشکلات فضای مجازی استان را به حداقل رسانده، تا فعالیت در این فضا ضابطه‌مند شود و در این جهت باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادها به نحو مطلوب بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز