خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

لزوم بکارگیری ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان‌های جنوبی کشور در زمینه صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۹۰

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست ویژه فراکسیون جنوب خانه ملت خواستار بکارگیری ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان‌های جنوبی کشور در زمینه صادرات با هدف افزایش تراز تجاری ایران با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اشتغالزایی قابل توجه بخش کشاورزی در کشور، مطرح کرد: در راستای تامین نیاز مصرفی کشور با کمترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌توانیم به نقطه مطلوبی از تولید دست پیدا کنیم.

 وی فعالیت‌های بخش کشاورزی را به عنوان بزرگترین بخش خصوصی کشور در زمینه اشتغال معرفی کرد و افزود: در این بخش حدود ۴ میلیون بهره‌بردار وجود دارد که ۲۵ درصد از اقتصاد ملی با جمعیتی بالغ بر ۴۵ درصد را در خود جای داده است و منبع اشتغال بسیار قابل توجهی برای کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد روابط بین‌الملل پایدار با کشورهای دوست ‌و همسایه، اظهار داشت: در بخش کشاورزی و دامپروری این قابلیت وجود دارد تا بتوانیم با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آن‌ سطح از تراز تجاری مورد نیاز که متکی بر مزیت‌های نسبی و رقابتی ایران باشد، دست پیدا کنیم.

عسکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، اعلام داشت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی به ویژه در زمینه اقلیم در بیم استان‌های جنوبی کشور وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی است تا فعالیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری بر اساس نقشه راه حرکت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بیشتر استانداران مناطق جنوبی کشور با مجلس شد و در این باره گفت: معتقدیم استانداران باید به صورت مداوم گزارش‌های اختصاصی را از وضعیت موجود مناطق خود چه در زمینه مشکلات و کاستی‌ها و چه در زمینه فرصت‌هایی که وجود دارد به مجلس و به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند تا مسائل را در حوزه تقنینی و اجرایی مرتفع و تسهیل کنیم‌.

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نسبت به اهمیت تعامل دستگاه‌های اجرایی با بازرگانان و تجار تاکید کرد و گفت: در راستای توسعه اقتصادی هدفمند به ویژه در بخش کشاورزی نیازمند آن هستیم تا سازوکار مناسب و قانونی را متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در عرصه اقتصاد نیز تعریف و پیگیری جدی داشته باشیم تا بتوانیم هم در تجارت داخلی و هم تجارت خارجی به تراز تجاری مورد انتظار به ویژه در زمینه ارزآوری با صادرات محصولات کشاورزی فرآوری شده دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز