خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا، مطرح شد؛

کاهش شدت وزش تندبادهای سیستان از روز سه شنبه/ صدور اخطاریه زرد هواشناسی برای جنوب استان/تداوم کاهش دما در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۶۶

مدیر کل بحران سیستان و بلوچستان از کاهش شدت تندبادهای سیستان از فردا /سه شنبه/ خبر داد.

علیرضا شهرکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از روز شنبه اخطاریه سطح زرد برای منطقه سیستان صادر شده بود و تا فردا سه شنبه وزش تندباد های 120 روزه را داریم.

وی افزود: اخطاریه سطح زرد را در خصوص بارندگی های روز چهارشنبه ،پنجشنبه و جمعه هفته جاری در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

شهرکی افزود:  روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد تا سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را در منطقه سیستان داشتیم و امروز شدت باد و طوفان در این منطقه به بالای 100 کیلومتر بر ساعت رسید. وزش باد در دو روز ابتدای هفته بدون گرد و غبار بوده و پیش بینی می شد شدت و گسترده تر شدن این باد به سمت شوره گز و دشت های اطراف زاهدان این گرد و غبار شدت پیدا کند که امروز در زهک و هیرمند که دو شهرستان حوزه سیستان هستند میزان گرد و غبار و کاهش شعاع دید را تا 400 متر داشتیم.

شهرکی عنوان کرد: در حوزه شهر زابل و شهرستان هامون شعاع دید تا 3000 متر بوده است.

وی افزود: امروز به جهت تسهیل شرایط زندگی برای مردم ، تمامی بانک ها و ادارات تعطیل اعلام شد .

وی عنوان کرد: پیش بینی شرایط آب و هوایی این است که قدرت این طوفان فردا کاهش می یابد و تعطیل نخواهد بود. آمار دقیقی از بیماران تنفسی و بیماران چشمی در دست نیست اما قطعا با وجود آلودگی هوای ناشی از طوفان، افرادی با این علائم به بیمارستان های منطقه سیستان مراجعه کرده اند‌ و دلیل تعطیلی هوا هم همین بوده است.

وی افزود: کاهش دمای 5 تا6 درجه ای را از روز گذشته در سطح استان بویژه شمال و مرکز استان شاهد بودیم که این کاهش دما حاکم می شود و ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز