خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور مالیاتی استان:

قانون پایانه‌های فروشگاهی از مهر ماه در مرکزی اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۵۲

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای مهر ماه سال جاری در استان مرکزی اجرایی می شود. قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال 1398 تصویب شده و مقرر شد بعد از مدتی زیرساختها جهت اجرای طرح آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی حبیبی کمیجانی افزود: بر اساس اتفاقات رخ داده و با شناسایی حساب های بانکی به تفکیک حساب های تجاری و غیرتجاری، تعداد مودیان مالیاتی افرایش پیدا کرد و از 67 هزار مودی به 90 هزار مودی در حوزه اشخاص حقیقی و 7000 شرکت حقوقی در استان رسید.

وی ادامه داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی از روز نخست مهر ماه سال جاری آغاز می شود و فراخوان شرکتهای بزرگ دولتی و بورسی نیز آغاز خواهد شد. همچنین این قانون برای اشخاص حقیقی از سال آینده اجرایی خواهد شد.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی اظهار داشت: اگر این قانون اجرایی شود، شفافیت در معاملات ایجاد و سبب می شود که صدور فاکتور مودیان از طریق سیستم های الکترونیکی و سامانه مودیان انجام شود و در نهایت کاهش فرار مالیاتی اتفاق می افتد.

حبیبی کمیجانی تصریح کرد: برای مودیانی که قصد مقاومت داشته باشند، جرائمی در نظر گرفته می شود. گاه برخی مودیان از وجه نقد استفاده کرده و از دستگاه پوز خود استقاده نمی کنند که مردم می توانند در صورت مشاهده این موارد، موضوع را به سامانه 1526 اعلام کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز