خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد؛

نبودن حمل‌ و نقل بین‌المللی مهم‌ترین خلأ در حوزه صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۸۵۹

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه حمل و نقل ریلی تاثیرگذارترین بخش در حوزه صادرات است نبودن حمل‌و نقل بین‌المللی را مهم‌ترین خلأ در این حوزه برشمرد.

به گزارش ایلنا، عبدالله مهاجر  در نشست با خبرنگاران صادرات را یکی از ظرفیت‌های مهم ستان نام برد که متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست علت آن هم نبود زیر ساخت در این حوزه است.

وی افزود: تا مادامی که ادارات بطور واحد فعالیت نکرده و جزیره‌ای به این موضوع نگاه کنند؛ در این بخش موفق نخواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ظرفیت ما در حوزه صادرات بیشتر از یک میلیارد دلار است، گفت: صادرات استان نسبت به مشابه سال قبل ۳۴ رصد رشد داشته است اما با این وجود جایگاه مازندران باید بیش از این باشد.

مهاجر ادامه داد: تلاش استان این است تا مازندران در حوزه اقتصادی و صادرات به جایگاه واقعی برسد البته تحقق این موضوع نیز منوط به رفع برخی مشکلات و فراهم کردن زیرساخت است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید مازاد مرکبات مازندران یک میلیون تن است و به نظر می‌رسد دغدغه چند ساله مازاد مرکبات، با صادرات برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به مذاکرات پیش رو ایران با کشور چین طی هفته‌های آینده اشاره کرد و افزود: چنانچه با کشور چین در حوزه صادرات به توافق برسیم در بحث صادرات مرکبات مشکل نخواهیم داشت.

مهاجر افزود: یکی از موفقیت‌های صادراتی حضور در کشور مقصد است و بنا داریم علاوه بر کشور روسیه در عراق، ازبکستان و سوریه نیز روابط تجاری برقرار کنیم.

وی اتاق بازرگانی را نماینده بخش خصوصی اعلام کرد و اضافه کرد: شورای گفتگو از مهم‌ترین دستاورد این تشکل است که می‌تواند در توسعه اقتصادی استان نقش موثری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: هر جا دولت بخش خصوصی را حمایت کرد در آن کشور شکوفایی اقتصادی برقرار شد.

مهاجر با بیان اینکه حمل و نقل ریلی تاثیرگذارترین بخش در حوزه صادرات است نبودن حمل‌و نقل بین‌المللی را مهم‌ترین خلأ در این حوزه برشمرد.

وی تحریم را یکی از موانع جدی صادرات عنوان کرد که آسیب‌های بسیاری به حوزه تولید و صادرات وارد کرده است، گفت: سال ۹۸ قرار بود هیات تجاری به اسپانیا اعزام شود اما کرونا مانع از اعزام هیات‌های تجاری شد.

وی افزود: نگاه بخش خصوصی این است ارز تک نرخی به نفع مردم بوده و فساد را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز