خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

نیاز یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه ریلی میانه به اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۷۲۹

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان میانه، شامل اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل و اتصال به آزادراه سرچم نیازمند یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه های راه شهرستان میانه با بیان اینکه این شرکت در محدوده این شهرستان، ۲ ابر پروژه در حال ساخت دارد، افزود: تلاش می شود این پروژه های تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل یکی از این پروژه هاست، اظهار داشت: این پروژه به طول ۱۸۵ کیلومتر بوده که ۳۱ کیلومتر تونل و حدود پنج کیلومتر پل در این مسیر در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مرکزیت از این مسیر به سمت میانه است، اظهار داشت: مسیر دیگر آن به سمت تبریز بوده و در زمان کنونی یک مسیر میانبر ریلی ۲ خطه احداث شده و تا بستان آباد بهره‌برداری شده است.

خادمی، با تاکید بر اینکه مراحل پایانی این پروژه به سمت تبریز نیز بهره‌برداری خواهد شد، ادامه داد: با ایجاد این مسیر، زمان تردد مردم از تبریز به میانه کاهش می‌یابد و تحولی در بخش حمل و نقل ریلی این منطقه روی خواهد داد.

وی یادآوری کرد: پروژه اتصال میانه به آزادراه تبریز - زنجان در «سرچم» به طول ۵۲ کیلومتر در حال احداث بوده و در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور گفت: در این مسیر قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مناقصه رفته و در قالب قطعه شماره ۲ اجرا می شود.

خادمی، افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه حدود یک‌هزار میلیارد تومان است.

 در این آیین کلنگ عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم میانه_سرچم از سوی خادمی به زمین زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز