خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان خبر داد؛

افتتاح 24 پروژه در حوزه منابع طبیعی در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۶۲۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 24 طرح با اعتبار بالغ بر 243 میلیارد ریال خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیدمحمدنور موسوی اظهار کرد: از مهم ترین برنامه های این اداره کل در هفته دولت، اجرای عملیات بیومکانیک و مکانیکی و مدیریت پایدار جنگل های مانگرو در شهرستان قشم ومیناب است.

وی افزود: این تعداد پروژه‌ها در شهرستان‌های بستک، بندرخمیر، بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک و پارسیان اجرا می‌شود. 

موسوی ادامه داد: این طرح‌ها شامل عملیات بیولوژیک نهالکاری، ساخت سازه‌های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اهمیت احیاء و توسعه روز افزون منابع طبیعی در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: حجم هر نوبت آبگیری  سازه ها ی آبخیز داری استان بیش از450 میلیون مترمکعب است.

موسوی با اشاره به جایگاه ویژه انجام عملیات آبخیزداری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده در دهه فجر مهار و کنترل سیلاب و استحصال رواناب، حفاظت خاک افزایش سفره های آبهای  زیرزمینی را در پی خواهد داشت.

اعتبارات اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی واستانی بوده که با ایجاد اشتغال227 در راستای اشتغال پایدار، افزایش توان اقتصادی در روستاییان و مقابله با خشکسالی و کشاورزی پایدار  و امنیت غذایی می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز