خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران قزوین:

حل تنش آبی در شهرها و روستاها مهمترین برنامه دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۹۷

وزیر نیرو گفت: موضوع تامین آب شرب و پایدار برای همه شهرها و روستاهای کشور که در تنش آبی هستند مهمترین برنامه دولت مردمی است و در این راستا در حال حاضر پروژه‌های متعدد کلان و موقت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر محرابیان در آیین افتتاح آبرسانی به آبیک در جمع خبرنگاران استان قزوین گفت: برای ارتقای کیفی و کمی آب شرب و بهداشتی استان قزوین در سال‌های گذشته برنامه ریزی شده و براساس آن منابع آب از سد طالقان تامین و جایگزین آب‌های زیر زمینی می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: طول کل این پروژه 320 کیلومتر است که شامل 180 کیلومتر خط اصلی و مابقی آن خطوط آنتنی و فرعی است، مرحله اول آبرسانی به آبیک بود که با اقدام سریع و ضربتی از سال گذشته آغاز شده و در چند ماه گذشته با سرعت خوب به بهره برداری رسید که بخشی از آن با قطر یک متر و 60 سانتی‌متر خط انتقال کل استان و بخشی هم خطوط آنتی برای شهر آبیک است.

وی عنوان کرد: برای ادامه مسیر و اتصال به قزوین و دیگر شهرها مناقصه در حال برگزاری است و با تعیین پیمانکار عملیات آبرسانی با سرعت آغاز می‌شود تا در حداقل زمان آب به تمام شهرها و روستاهای مسیر رسانده شود.

مقام عالی وزارت نیرو ادامه داد: اعتبار عنصر اصلی پروژه‌های عمرانی است و مشکلات اعتباری این پروژه هم حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در کنار پروژه‌های بزرگ و موقت آبرسانی جهاد آبرسانی هم برای تامین آب 10 هزار روستا در 31 استان کشور در دست اجرا است و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

محرابیان ادامه داد: سال گذشته 300 روستا با تنش آبی در سطح کشور شناسایی شده بود که با اجرای طرح‌های آبرسانی این تعداد کاهش پیدا کرده و در سال جاری هم 560 پروژه در دست اجرا است تا مشکلات تنش آبی و تامین آب شرب بهداشتی و سالم حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز