خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت افزایش تولیدات در حوزه شیلات/زمین مورد نیاز طرح‌های آبزی‌پروری در استان فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۵۸

استاندار اردبیل گفت: مجموعه شیلات استان اردبیل برای تولید ۲۰ هزار تن ماهی هدف‌گذاری کند.

به گزارش ایلنا، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران بیان کرد: با توجه به تولید  ۱۰هزار تن ماهی در استان اردبیل، نیازمند هدف‌گذاری برای افزایش این میزان به ۲۰هزار تن در سا‌ل‌های آینده هستیم که برای بهبود این وضعیت و افزایش میزان تولید، باید ملزومات مربوطه تهیه شود.

وی افزود: راه‌اندازی بازارچه محصولات حوزه شیلات و آبزی‌پروری، رهاسازی بچه‌ماهی در آب‌های استان اردبیل و کمک‌های اعتباری برای اجرای اقدامات توسعه‌ای شیلات استان، از جمله نیازهای این حوزه است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در خصوص طرح‌های مختلف آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهیان زینتی، هماهنگی‌ها برای تأمین زمین و اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل انجام می‌شود.

عاملی گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله دریاچه نئور و وجود نوع منحصربه‌فرد ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان این دریاچه در گذشته بوده که این ماهی به واسطه گونه مهاجم کاراس در دریاچه نئور از بین رفته که همکاری سازمان شیلات ایران برای بررسی احتمال حل این مشکل ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز