خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ابتلا به بیماری آبله میمونی سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۷۸

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلا به بیماری آبله میمونی سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد، در همین راستا جای نگرانی نیست.

به گزارش ایلنا ، پدرام پاک آئین در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مشاهده اولین مورد از بیماری آبله در کشور اظهار کرد: نخستین مورد آبله میمونی در اهواز  که یک بانوی 34 ساله بودند با همکاری خودشان و خانواده شان این بیماری تشخیص داده شد و در حال حاضر در قرنطینه هستند و در حال طی دوره بیماری هستند.

وی با بیان اینکه آبله میمونی کشندگی بالایی ندارد، افزود: ابتلا به  بیماری آبله میمونی سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد، در همین راستا جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه این فرد مبتلا اکنون در قرنطینه به سر می برد و در حال طی دوره بیماری است اظهار داشت: این بیماری کشندگی بالایی ندارد و ابتلای به آن هم سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تصریح کرد: جای نگرانی نیست و مردم توصیه‌های بهداشتی که از سوی همکاران ما ارائه می‌شود را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای مقابله با این بیماری رصد و مراقبت‌های مرزی برای کنترل این بیماری انجام شده است عنوان کرد: در حوزه تحقیقاتی و علمی کارهای خیلی خوبی در انستیتو پاستور شده است.

وی گفت: مطالعات بسیار خوبی برای تشخیص آبله میمون شده است  و مشکلی از جهت تشخیص وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان هم داروهای مشخص وجود دارد و اقدامات تشخیصی و درمانی در مورد این مورد ابتلای شناسایی شده هم صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز