خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبرداد؛

تکمیل ۱۴ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۶۷

ستاندار لرستان از تکمیل ۱۴ پروژه نیمه تمام در خوزه بهداشت و درمان در در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار  در جلسه بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، تجهیزات و امکانات و نیروهای انسانی که با حضور وزیر بهداشت درمان برگزار شد با بیان اینکه لرستان دارای جمعیت حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر است، اظهار کرد: این استان دارای پروژه‌ها و طرح‌های ناموفق و غیر فعالی با حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در دولت سیزدهم آنها را به نتیجه لازم برسانیم.

 وی در ادامه افزود: با توجه به همت بالای دولت سعی شده جز در مواقع ضروری و تاکید دستگاه‌های تخصصی، کلنگ‌زنی نداشته باشیم.

 استاندار لرستان به سفر رئیس محترم جمهور به استان اشاره کرد و با بیان اینکه حدود ۱۸۰ مصوبه تاکنون اجرایی شده است، گفت: در سفر رئیس محترم جمهور با حمایت دولت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت، درمان درنظر گرفته شده که طی زمان‌بندی ۲ الی ۳ ساله هزار تخت به بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر تزریق حدود ۵۰ میلیارد تومان از محل دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات عمرانی استان به بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی خرم‌آباد مبلغ  ۲۷۰میلیارد تومان نیز برای فاز اول اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین برای احداث بیمارستان کوهدشت و دورود هم مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

زیویار به بازدید‌های امروز از بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم آباد اشاره کرد و با بیان اینکه احداث این پروژه می‌تواند تحول اساسی در استان ایجاد کند، عنوان کرد: علاوه‌بر کارهای سخت‌افزاری در حوزه‌های نرم افزاری، تجهیزات و سرمایه انسانی به ویژه نیروهای تخصصی، به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.

 وی خاطرنشان کرد:  لرستان از حیث گیاهان دارویی و صنعت دارو برای کشور دارای ظرفیت بالایی است که نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار لرستان بیان کرد: از ۴۶ پروژه نیمه‌تمام استان ۱۴ مورد افتتاح می‌شود اما به بهره‌برداری رساندن ۳۲ طرح باقی مانده نیاز به تامین اعتبار دارد. 

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و پزشکی و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌های لرستان، لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

  زیویار با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا در لرستان نیز اظهار کرد: علی‌رغم اینکه استان در رنگ‌بندی ویروس کرونا شرایط نامناسبی داشت اما آمار فوتی‌ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری داشته‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز