خبرگزاری کار ایران

درنشست هم اندیشی شورای عالی استان ها با رئیس مجلس؛

حضور فاطمه جراره عضو هیات رئیسه شورای عالی استانها برای بررسی و رفع مشکلات شهرداری‌ و دهیاری‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۴۵

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس و عضو هیات رئیسه شورای عالی استانها در نشست هم اندیشی شورای عالی استان‌ها با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حضور یافت و ضمن پیگیری مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، خواستار واریز بموقع و شفاف ارزش افزوده بحساب شهرداری‌های شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس و نماینده شورای استان در نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست، فاصله گرفتن از تصدی گری شهرداری ها، در حوزه ارائه خدمات شهری را به صرفه تر و با بازدهی بیشتر دانست.

همچنین پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها بر همکاری بیشتر میان شورا و شهرداری ها و اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

رئیس مجلس در این گردهمایی، از تمرکز قدرت اجرایی در بخش های مدیریتی ارشد در حوزه شهری انتقاد و خواستار فعال شدن همه بخش ها شد.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست، با اشاره به عدم واریز حدود ۹ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای قوانین مجلس به حساب شهرداری‌ها، گفت: منابع مالی حاصل از اجرای قوانین جدید مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار شهرداری‌ها باید به موقع به حساب شهرداری‌ها واریز شود.

 حل مشکلات شورا از طریق وضع قوانین لازم، درآمد پایداری شهرداری ها، اصلاح قانون انتخابات شوراها و معیار انتخاب شهرداران مبحث اصلی این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز