خبرگزاری کار ایران

وعده های حل مشکلات خبرنگاران در گرامیداشت روز خبرنگار در تالار حافظ شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۵۷۸

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور استاندار فارس در تالار حافظ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم با اشاره به مشکلات خبرنگاران وعده پیگیری مطالبات اصحاب رسانه در حد مقدورات استان را داد و گفت: از محل تبصره 16 وام قرض الحسنه 4 درصد برای اشتغال پرداخت می‌شود که می‌توان 200 مورد از این وام‌ها را برای حوزه اشتغال رسانه در نظر گرفت.

محمدهادی ایمانیه افزود: طبق قولی که داده بودم در جهش ملی مسکن دست من بازتر هست که از طریق تعاونی مسکن یا دیگر راه‌ها این مسئله پیگیری شود همچنین اگر در استانی خدماتی به خبرنگاران ارائه می‌شود که به خبرنگاران استان فارس ارائه نمی‌شود من پذیرای موضوع هستم مکتوب به من ارائه کنید و تلاش خواهم کرد که آن مورد را حل کنم‌.

وی درباره بیمه خبرنگاران نیز افزود: برای این امر به ویژه بیمه درمانی از طریق صندوق مسئولیت اجتماعی استان می‌توان کمک کرد تا از طریق صندوق بیمه شدن خبرنگاران پیگیری شود همچنین آماری ارائه شود از اینکه چند نفر بیمه نیستند، چند نفر حقوق پایین تر از اداره کار می‌گیرند چراکه وقتی آمار مشخص باشد می‌توان بهتر تصمیم گرفت‌.

ایمانیه با بیان اینکه تک تک شهروندان برای ما عزیز است به ویژه خبرنگاران که در پیشرفت جامعه نقش مهمی دارند، گفت: برای ثبات شغلی خبرنگاران طرحی ارائه دهید که در حد مقدورات استان باشد شورایی تشکیل شود تا این شورا بتواند مشکلات را پیگیری کند.

استاندار فارس همچنین تصریح کرد: درباره حذف عکاسان تذکرات لازم را می‌دهم و برای ثابت نبودن حقوق عکاسان نیز باید مشورت کنم همچنین لیست خبرنگاران را ارشاد پیگیری کند.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه به دلیل همزمانی روز خبرنگار با عاشورا مراسم‌های این روزها را به بعد از 18 مردادماه موکول کرد، گفت: اراده دولت سیزدهم  بر این است که بتواند بخشی از مطالبات خبرنگاران را جامه عمل بپوشاند که در این راستا لایحه جامع روزنامه‌نگاری تصویب شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده از ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت جدی خبرنگاران استفاده شود، افزود: قرار است که در استان فارس پاتوق‌های ثابتی به صورت دو هفته یکبار یا ماهیانه  برگزار شود تا با شکل دادن به یک نظام صنفی منسجم مشکلات خبرنگاران را حل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به خلا آموزش در حوزه رسانه‌ها افزود: تلاش شد از ظرفیت اهالی رسانه برای بازآموزی جوان‌ترها استفاده شود و در این راستا در چهار منطقه دوره‌های آموزشی به صورت جدی برگزار می‌شود.

قانعی با بیان اینکه داشتن هویت صنفی مستقل برای اهالی رسانه به شدت موضوعیت دارد، عنوان کرد: جلسات متعددی در سطح ملی برای احیای کارت خبرنگاری برگزار شد تا از طریق سامانه جامع رسانه‌ها مجدد کارت خبرنگاری را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال این محورها را به نتیجه برسانیم، تصریح کرد: به مشورت اهالی رسانه نیاز داریم چراکه امروز رقیب جدی در عرصه مبانی انقلاب اسلامی جریان دگراندیش یا جریانی است که قائل به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست و چاره‌ای نداریم برای برخورد با این مدل جز با استفاده از رسانه چون هر روز با جنگ روانی و اتاق‌های فکر با استفاده از رسانه امید را از جامعه می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز