خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد؛

بیش از ۴ هزار اصله درخت با مشارکت شهروندان مشهدی تیمار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۳۰

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از افزایش دو برابری درخواست‌های شهروندان برای بهره مندی از خدمات اکیپ های "امداد گیاه" طی ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش  ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر ۵ اکیپ "امداد گیاه" با هدف ارائه خدمات گیاهپزشکی و حمایتی به درختان سطح شهر مشهد فعال هستند که پس از اعلام شهروندان مبنی بر نیاز درختان به خدمات حمایتی از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، اکیپ های مذکور به محل مورد نظر اعزام شده و خدمات لازم را به شهروندان عزیز ارائه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر بر اساس شرح وظایف شهرداری ها، ارائه خدمات نگهداری به درختان تنها در معابر اصلی شهر امکان پذیر است؛ در همین راستا تلاش شده تا با راه اندازی اکیپ‌های امداد گیاه، خدمات لازم به درختان معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان نیز صورت پذیرد.

 نجفی افزود: این خدمات شامل عملیات سمپاشی، اصلاح آبخور درختان، حذف پاجوش و تنه جوش، تیمار درختان و... است.

 معاون شهردار مشهد ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۵۰۰ اصله درخت با درخواست شهروندان تیمار شده‌اند و در ۵ ماهه نخست امسال نیز بیش از ۴۲۰۰ اصله درخت از خدمات امداد گیاه بهره‌مند شده‌اند.

نجفی اظهار کرد: میزان درخواست ثبت شده توسط شهروندان برای دریافت خدمات امداد گیاه در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰۰ درخواست بوده است که این عدد در پنج ماه نخست سال جاری به بیش از ۱۸۰۰ درخواست رسیده که نشان از افزایش بیش از دو برابری درخواست‌های شهروندان دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می توانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ درخواست خود را برای دریافت خدمات اکیپ های "امداد گیاه" اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز