خبرگزاری کار ایران

شهرستان خواف کریدر بادی خاصی در خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۹۶

مدیر یک مجموعه در حوزه انرژی گفت: در حوزه انرژی های تجدید پذیر، شهرستان خواف کریدر بادی در خاورمیانه است که مزایای خاص و ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجتبی تنها، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: در حوزه انرژی های تجدید پذیر، شهرستان خواف کریدر بادی در خاورمیانه است. این کریدر مزیت خاص دارد. برای اینکه سرمایه گذاری در انرژی باد اقتصادی باشد باید ۵/۵ متر بر ثانیه سرعت باد، حداقل ۱۰/۵ ساعت در شبانه روز و در سال ۱۸۰ روز باد داشته باشد که در شهرستان خواف ۱۱ متر بر ثانیه سرعت، ۳۳۰ روز در سال و ۱۴ ساعت در شبانه روز باد دارد.

وی ادامه داد: اکنون دو توربین نصب شده و تا یک ماه آینده یک توربین نصب خواهد شد. در گام دوم به سمت تولید توربین می رویم. طراحی و مطالعات شروع کردیم که توربین بادی سبک تولید کنیم تا با ۲/۵ متر بر ثانیه باد، برق تولید کند. ۷۰ درصد روستاهای نوار شرقی کشور این مزیت را دارند. هر توربین حداقل ۴ میلیون تومان درآمد در ماه خواهد داشت.

تنها اظهار کرد: در حوزه دانش بنیان ۳۷ شرکت ثبت شده است. در همین حوزه وارد تولید بخاری کم مصرف شده ایم و درحال گرفتن استانداردها هستیم. پیش بینی می کنیم در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ هزار بخاری کم مصرف تولید و روانه بازار نماییم. با صرفه جویی مصرف گاز توسط این بخاری ها ۳۵ درصد افزایش تولید پتروشیمی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور حتی یک پالایشگاه گیاهان دارویی نداریم، عنوان کرد: در این حوزه مطالعات زیادی انجام گرفت، دستاوردهای جهانی را داشتیم و به کشورهای مختلف سفر کردیم. در سال ۹۹ مجموع گیاهان دارویی که از کشور خارج شده است ارز آوری ۱۷۳ میلیون یورو بوده است اما فقط برای خرید اسانس دارو ۵۲۳ میلیون یورو ارز از کشور خارج شده است. در حالی که مقدار سرمایه برای پالایشگاه گیاهان دارویی حداکثر ۳۰ میلیون یورو است.

وی با اشاره به اینکه بازار محصولات دانش بنیان در کشورمان نیست، تصریح کرد: گروه راه نو، بازار محصولات دانش بنیان را در خارج از کشور ایجاد کرده است. ۵ کشور، برزیل، روسیه، سوریه، پاکستان و عراق را به عنوان کشورهای هدف بازار فروش انتخاب کرده ایم.

تنها در پاسخ به سئوال تمایل کشورهای دیگر در سرمایه گذاری در ایران نیز بیان کرد: با توجه به باد شهرستان خواف پیشنهادات خوبی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داده شده است اما منوط به رفع تحریم ها است. اما کشورهای برزیل، سوریه و لبنان با توجه به نیاز توسعه تمایل به ۵۰۰ میلیون سرمایه گذاری مستقیم دارند.

وی در خصوص فعالیت های گروه در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز تصریح کرد: ما در ۴ حوزه، آزادی زندانیان با آزادی یک تا ۳ نفر در ماه، حمایت در طرح محسنین با تحت پوشش گرفتن ۱۰ فرزند، اشتغال زنان سرپرست خانوار با اشتغال ۸۰ سرپرست خانوار خانم در تولید کالای خواب و حمایت از ورزش با حمایت از تیم فوتبال شهرستان خواف، خود را در مسئولیت اجتماعی سهیم می داند.

تنها تاکید کرد: نگاه ما در دانش بنیانی، یک نگاه بلند مدت است. ما می‌خواهیم بزرگترین بازو تولید ثروت و اشتغال در کشور باشیم و این استراتژی ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز