خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سه چایخانه دائمی در حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۸۶

چایخانه‌های حرم مطهر رضوی در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان میزبان زائران و مجاوران امام رضا (ع) است.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون خدمات زائران حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: با توجه به اهمیت میزبانی راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی شایسته از زائران و مجاوران و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائران سومین چایخانه دائمی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

امین بهنام افزود: نخستین چایخانه حرم مطهر رضوی در صحن کوثر راه اندازی شده که بعدازظهر توسط خادمان و خادمیاران بارگاه رضوی و صبح‌ها توسط موکب داران سراسر کشور فعالیت میکند.

وی اظهارداشت: سه چایخانه فعال کنونی در صحن‌های کوثر و غدیر و باغ رضوان با رعایت دستور‌های بهداشتی پذیرای زائران و مجاوران آستان مقدس رضوی است.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی افزود: در این چایخانه‌ها بجز موکب داران ۱۳۰نفر خادم در ۸نوبت خدمتی خدمات توزیع چای، انواع دمنوش و کیک (در مناسبت‌های خاص) را برعهده دارند.

بهنام ادامه داد: روزانه بین ۸تا۱۰ هزار چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا (ع) توزیع می‌شود که این آمار در ایام مناسبتی تا ۴۰هزار نیز می‌رسد و با توزیع چای و شربت توسط موکب داران به بیش از ۱۲۰ هزار چای و شربت در روز در این سه چاپخانه خواهد رسید.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی بیان کرد: وسایل و امکانات داخل چایخانه‌ها همچنین نبات، شکر، چای و لیوان از محل مشارکت‌های خیران و نذورات مردم تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز