خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

3 هزار 800 تن انگور از تاکستان های استان برداشت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۱۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می شود امسال 3 هزار و 800 تن انگور از تاکستان های این استان برداشت شود.

به گزارش ایلنا، سیدعماد شاهرخی با بیان اینکه برداشت انگور از سطح 3 هزار و ۷۰۰ هکتار باغات استان آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته 3 هزار و 500 تن انواع انگور از باغات استان برداشت شد و پیش بینی می شود امسال این میزان 10 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عملکرد برداشت انگور از باغات استان تا 60 تن هم ثبت شده است ادامه داد: شرایط آب و هوایی مطلوب و بهره برداران پیشرو که توصیه کارشناسان را به خوبی انجام می دهند موجب شده است کشت انگور در استان توسعه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اقدامات ترویجی موثر کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: 10 درصد باغات انگور استان جوان هستند که با باردهی این میزان، 370 تن به ظرفیت تولید این میوه در استان افزوده می شود.

شاهرخی تصریح کرد: عمده ارقام تاکستان های لرستان یاقوتی، عسگری و کشمشی است و تولید رقم جدید صادراتی به نام "رشه" در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: 3 هزار و 500 خانواده بهره بردار انگور در لرستان وجود دارد و کار برداشت این محصول تا اواخر مهر ماه در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز