خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

ثبت نام 124 تعاونی استان مرکزی در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۱۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 124 تعاونی استان مرکزی در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت نام کردند. از این تعداد، 11 تعاونی موفق به کسب امتیازات استانی شده و یک تعاونی نیز امتیازات لازم برای حضور در بخش ملی رقابت های تعاونی های برتر را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: فراخوان ثبت نام هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال جاری از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است. در مهلت بازه زمانی تعیین شده، این تعداد تعاونی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه هفدهمین جشنواره تعاون‌های برتر استان مرکزی در هفته تعاون از 7 تا 13 شهریور برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از پایان ثبت نام، بررسی تخصصی از ثبت نام شدگان در این جشنواره توسط کارشناسان استان و وزارت متبوع انجام شد و بازدیدهای میدانی از این شرکت‌های تعاونی صورت گرفت و برترین‌های حوزه تعاون تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: دامپروری، زراعت، کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی و پوشاک، صنعتی، معدنی، تامین نیاز تولیدکنندگان، فرش دستباف و حمل و نقل دریایی تامین نیاز مصرف کنندگان، مرزنشینان، اعتبار، مسکن، عمرانی، تامین نیاز صنوف توزیعی، صنایع دستی، اتحادیه توزیعی، اتحادیه خدماتی، اتحادیه تولیدی، خدماتی، زنان، بهداشتی و درمانی و خدمات آموزشی، از جمله رشته ها و گرایش‌های این دوره از جشنواره تعاونی‌های برتر است.

امیدی تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کار جمعی و تعاون، منجر به تولید، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی می شود و در این راستا هر ساله جشنواره تعاونی‌های برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی های بخش تعاون به جامعه، تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری از سایر تعاونگران برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: 2358 تعاونی فعال در استان مرکزی با 902 هزار و 410 نفر عضو با احتساب اعضای مربوط به سهام عدالت وجود دارد. سرمایه ثبتی این شرکت های تعاونی یک هزار و 583 میلیارد ریال است که تاکنون 37 هزار و 132 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است. همچنین در استان مرکزی 2398 تعاونی غیرفعال، 424 تعاونی راکد و 661 تعاونی منحل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز